Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #mechanika #motoryzacja #polaris #offroad mirki jest tu jakiś konkretny majster który pomoże z problemem? Pacjent to solaris rzr 1000 turbo rocznik 2017, wywala błąd brake failure p153e, kaze sprawdzić korelacje ale nie mówi w czym, ogranicza moc, na schemacie w firmowym programie każe sprawdzić pin 35, który odpowiada za ciśnienie w układzie hamulcowym. Wszystkie czujniki są sprawne (ciśnienia hamowania i pedału hamulca).
  • 17
@justnormalguy: nie miałem styczności z takimi sprzętami, ale widzę że chodzi o korelacje pomiędzy jednym a drugim czujnikiem hamulca - czy przypadkiem nie jest tak, że jeden jest ciśnieniowy? Czy jest możliwość, że do układu dostała się woda? Wtedy płyn zmieniłby swoją "ściskalność" :P i może nie ma odpowiedniego ciśnienia = wali błędem?
Tak tylko luźno rozmyślam, skoro czujniki sprawdzone.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@justnormalguy: no z tego co wyguglowałem na szybko wpisując "Polaris p153e" to w jakiejś tabelce pisało że to różnica stanów między jednym a drugim czujnikiem hamulca - nie podlinkuję bo sam siedzę w warsztacie ;) i akurat nie mam tu kompa a na telefonie mi się nie chce bawić, ale to był chyba drugi wynik w Google.
Stawiałbym na czujnik ciśnieniowy :) szukajcie i dawaj znać, bo ciekaw jestem, powodzonka!
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@justnormalguy: "1 or 2 indeterminable", ja to tak rozumiem, że skoro "indeterminable" to chodzi o to że jest różnica stanu (w sensie logicznego 1-0) pomiędzy nimi i dlatego nie można "zdeterminować" o który chodzi - ot, jest różnica a nie powinno być :) i nie szukałbym gdzie indziej niż pomiędzy nimi. Jak coś mogę jeszcze poszperać jakoś później ;)
@justnormalguy: fajna zabawka, nie powiem, grzebałbym :D

Zrób tak:
Zakładam, że w układzie są dwa czujniki - jeden przy pedale (może być podwójny, albo nawet dwa osobne - do ECU i do oświetlenia), drugi ciśnieniowy.
Ten przy pedale prawdopodobnie będzie miał 3 piny - +, - i sygnał wracający. Sprawdź, czy na wtyczce masz +- 5V, czy sygnał wraca - aczkolwiek pisałeś, że sprawdzałeś czujniki, więc może to słaby trop. Jeśli
@Odczuwam_Dysonans: @Odczuwam_Dysonans: #!$%@? to wszystko dało, błąd od hamulców pojawia się tylko wtedy jak odpalisz silnik bez wciśniętego hamulca - bzdura, ale to nie ogranicza mocy. Odpalony normalnie, BRAK błędów, rozpędza się na pełnej do 30 km/h i koniec, zwiecha. Limitery rpm i prędkości są w kompie wyłączone, wszystkie odczyty w normie, ciśnienie paliwa w normie, aczkolwiek po zgaszeniu trochę za szybko spada. Pojawił się tez kolejny problem z wentylatorem
@justnormalguy: rozumiem, że masa na silniku i wszędzie jest? Pomierzone napięcia w różnych punktach? Sprawdź, co się dzieje na przekaźniku głównym (bo zakładam że jakiś taki jest), pozamieniajcie przekaźniki. Zmierz pobór prądu na wyłączonym - czy nie ma gdzieś zwarcia. Minus na listwie pod przekaźnikami.
Wepnij się w przekaźnik od tego wentylatora (z wpiętym nim) i zobacz co się dzieje po włączeniu - no bo napięcie powinno upaść na mordę. Zmierz
@Odczuwam_Dysonans: idziemy sprawdzić najnowszy trop. Komputer przy braku błędów może nam odcina moc przez.... niezapięte pasy. To ostatni trop, bo pasy są 4 punktowe a fabrycznych dawno nie ma tyle ze czujnik cały czas jest... xD dam znać jak będzie działał ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)