Wpis z mikrobloga

#programowanie czy istnieje jakiś game engin / bilbioteka / framework do tworzenia gier na #android i #ios najlepiej #opensource, najlepiej z wykorzystaniem api #vulcan, tak żeby programować pod #linux, który wykorzystuje jakiś normalny język programowania, najlepiej C. Bo jest np. #godot ale tam jest jakiś dziwny język wykorzystany...

Poza tym jak bardzo złym pomysłem było by napisanie prostej gry 2D z prostymi elementami 3D nie mającymi w pływu na rozgrywkę bez użycia żadnego game engin'u? Bo w zasadzie potrzebuję tylko detekcję kolizji i super prostą fizykę ruchu (ruch przyśpieszony po prostej)...
  • 10
@mktos: W godocie masz 4 oficjalne języki programowania - GDScript (oparty na pythonie - prosty do nauki od podstaw), C# (Jeden z popularniejszych języków do tworzenia gier), C++(poprzez GDNative - bardzo trudny) i VisualScript(programowanie wizualne dla nieumiejących programować) więc jak widzisz jest C++ ale mającym większe wsparcie i łatwiejszym w obsłudze językiem jest GDScript, który osobiście polecam.

Napisanie własnej gry bez silnika prawdopodobnie doprowadziłoby cię do porzucenia jej tworzenia choć coś
@Zelber: nie zrozumiałeś... Gra ma być prosta jeśli chodzi o zasady gry, nie ma być prosta w napisaniu, aczkolwiek z racji prostoty grania nie będzie za wiele elementów do zaprogramowania...