Wpis z mikrobloga

Co mam sądzić o wpisaniu Idea Banku na listę ostrzeżeń publicznych #knf ? Jest sens zabierać pieniądze z tego banku? Jakie #banki polecacie, żeby nie martwić się co rusz o moje #finanse ? Nie interesują mnie jakieś polityczne zagrywki, dlatego jestem zielony w temacie, ale martwię się o moje #pieniadze .
  • 27
@Drakii: btc brzmi trochę jak chf, najchętniej bym zainwestował w złoto albo wyniosł pieniadze do jakiegos renomowanego banku w stabilnej walucie ale nie znam się. Dlatego pytam o radę, kryptowaluty nie wchodzą w gre.
najchętniej bym zainwestował w złoto


@konradzet: prawdziwą wadą złota jest to, że dzięki PO trudno jest o legalny anonimowy obrót. Kupujesz - w wielu miejscach powinni cię spisać. Sprzedajesz - w większości miejsc cię spiszą.
A to może znaczyć, że gdy politykom skończy się kasa - jakiś dekrecik i przyjda jak po akcej getina do czarneckiego
@uhu8: a znasz jakaś opłacalną alternatywę dla złota? Teoretycznie mogę skupować złoto na własną rękę po cenach rynkowych, mam trochę złota w biżuterii i kilka monet okolicznościowych ale to jakieś drobne. Ewentualnie mógłbym kupic sztabki za granicą, ale przechowywanie samego kruszca jest dość problematyczne i do najtańszych nie należy. Muszę któregoś dnia przysiąść i policzyć czy średnia inflacja nie będzie większa niż roczny koszt skrytki w jakimś renomowanym banku zagranicznym. W
@konradzet: no to trudna sprawa - miłośnicy "obrotu bezgotówkowego" zrobili dużo by oskubywać w razie potrzeby całe społeczeństwa. Sztabki zagranicą tak, kupisz anonimowo, ale licz się z tym, że przewóz przez granicę bez zgłoszenia nie musi b yć legalny (i to w wielu krajach, wiec wioząc np ze Szwajcarii możesz być na bakier i z prawem nietylkopolskim. Co do trzymania zagarnicą, to niestety to samo - banksteria rękami OECD wymusiła na