Wpis z mikrobloga

@Andczej: w pierwszej chwili pomyślałam żeby napisać "przez Białystok", ale myślałam że te cudaczne połączenia wycofali (kiedyś śmigał pociąg Katowice-Gdynia przez Białystok, nie pamiętam nazwy)
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: Wydaliśmy wszyscy na modernizacje tego odcinka 10 MLD zł. 30mln/km. Skutek? W szczycie przewozowym wywozimy pasażerów w penodlino w godzinnym takcie. Pół biedy, jakby trasa była zapchana i pasażerowie nie mieścili się na dworcach. Nic z tego - od 16 do 19 z tej wielkiej modernizacji skorzysta całe 1100 pasażerów. Dla porównania, z równoległej 7, właściwie już bardziej S7 - skorzysta 40 tys osób...
  • Odpowiedz
@bartiprog: Przypomniała mi się taka akcja z tym pociągiem o którym pisałam w poprzednim komentarzu - kiedyś w Warszawie Centralnej wsiadałam do tego pociągu do Gdyni przez Białystok (wysiadałam tamże), dokładnie o tej samej porze jechał drugi pociąg do Gdyni - ale przez Toruń/Bydgoszcz. Jak myślisz, ile osób pomyliło pociągi i pojechało w drugą stronę? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@gumpa_bobi: Mocna bieda umysłowa musi rządzić po Twojej stronie monitora skoro odmawiasz ludziom ze stacji pośrednich dojazd bezpośredni do Gdyni w tym emerytom.

Masz 4 pociągi w ciągu dnia, budżetowe i jadące standardowy czas jazdy.
  • Odpowiedz
Wydaliśmy wszyscy na modernizacje tego odcinka 10 MLD zł. 30mln/km


@lmateusz: Nie. Po pierwsze nie 300 km tylko prawie 350 km (dokładna wartość do sprawdzenia, ale od WWO do Gdyni Chyloni wychodzi mniej więcej tyle), a to znacznie obniża koszt jednostkowy. Po drugie - normalna cena modernizacji. Tylko, że to jedyna modernizacja, która objęła niemal jednocześnie całą długą linię kolejową, co dało pożywkę dla mediów do epatowania kosztem DZIESIĘĆ MILIARDÓW (notabene
  • Odpowiedz
@jacekKobr: orientuje się w kosztach, wiem że nie odbiegały od normy. Ale nie o to mi chodzi - bardziej o skutek zainwestowanych pieniędzy. Porównujesz do E30. Popatrz ile tam jest pociągów IC i TLK. Z Krakowa na Przemyśl co chwilę jakaś TLK/IC jedzie. Dzięki takiej częstotliwości tanich pociągów inwestycja w kolej jest wyraźnie odczuwalna. Pociągi te biorą ponad 1000 pasażerów w szczytach. Dodatkowo są pociągi jak TLK Galicja, które są puszczane
  • Odpowiedz