Wpis z mikrobloga

@wonsz_smieszek: fajny ale bom krótki, środek oż. przesunięty do tyłu to oznacza mały grot ale jest sztag + baby i taki pseudo bukszpryt :) jak dla mnie to fajnie by było zrównoważyć go dodatkowym bezanmasztem , zabudowany czyli do pływania w ciężkich warunkach, długość też odpowiednia więc nie będzie spadał z fali fajny wyprawowy jacht , ciekawe dlaczego kadłub maźnięty na czarno ? może chodzi w lody ?
@sailor_73: ciężkie pancerniki chodzą lepiej jak mają dużo żagla z przodu, nawet przy silnym wietrze. A bezan... sam pływasz na jachtach bez bezanów, więc wiesz jak on mało daje :D

Jacht wygląda jak na zimne wody: kokpit szczątkowy, osłonięty, być może nawet podstawowe stanowisko sterowe jest zamknięte w nadbudówce. Czerwono-pomarańczowe kolorki też dla zwiększenia widoczności są często stosowane w lodach. Dlatego mnie intryguje co to :)
@wonsz_smieszek: podejrzewam że ten kosz dziobowy był dorabiany żeby go wydłużyć i przeskoczyć 18 metrów, ale kokpit podnieśli i szczelnie zabudowali więc pływanie na sucho :), widać praktyków co mają wygięta na wygląd skorupy i stawiają na wygodę
@wonsz_smieszek: a co do bezana to się nie zgodzę, prowadziłem c 450 chyba takie to miało oznaczenie z napisem "PORTOWIEC GDAŃSKI" na burcie i pod górę z bezanem chodził cudownie , nie myszkuje przy zjazdach z fali , nie walczysz ze sterem i nie poprawiasz cięgle kursu, bezan to bezan :)