Wpis z mikrobloga

Na Black Friday skusiło sporą obniżką i zakupiłem Substance Painter + Designer. Obejrzałem trochę tutoriali i przyszedł czas na pierwszą próbę teksturowania. Modelowanie dalej będzie w Blenderze, ale z teksturowaniem się całkowicie wyprowadzam do nowego flow. Podoba mi się ten soft :)

https://sketchfab.com/models/7c911d69b75447ad9cce98f4dc89146d

#tworczoscwlasna #grafika3d #grafika #blender
VGT - Na Black Friday skusiło sporą obniżką i zakupiłem Substance Painter + Designer....

źródło: comment_Az9JDZJoz0sZd5J3CF4oJJeLyy0yVhwF.jpg

Pobierz
  • 16
@Muka99: świetnie sprawdza się do projektowania proceduralnych materiałów, które później można wykorzystać w painterze. "Proceduralne" co prawda brzmi, jak coś bardzo generycznego i nieciekawego, ale to co kozacy tworzą, potrafi zaskoczyć: https://www.artstation.com/search?q=substance%20designer&sorting=recent każda kulka, to będzie najpewniej proceduralny materiał w substance designer. Możliwości stwarza ogromne. Proceduralny oznacza 0 bitmap, możliwość wykorzystania w dowolnej rozdzielczości. Coś jak SVG, albo wektor w grafice 2D.
@Naxster: > No zasadniczo to wszyscy robią tekstury albo w pakiecie substance'a albo w quixelu
Masz na mysli substance source czy ta baza materiałów która zawiera substance painter jako program już sam w sobie?
@loczyn: jak tak mówisz to pewnie tak jest, niemniej fakt, że google wyżej pozycjonuje artykuł na wiki o mezopotamskim mieście o tej nazwie raczej nie wróży według mnie za dobrze XD
jak tak mówisz to pewnie tak jest, niemniej fakt, że google wyżej pozycjonuje artykuł na wiki o mezopotamskim mieście o tej nazwie raczej nie wróży według mnie za dobrze XD


@Naxster: Mari póki co jest "industry standard" w VFX, ale powoli Substance Painter zaczyna być konkretnym narzędziem, a nie tylko zabawką :P
ekhem, w gamedevie JEST poważnym narzędziem


@Naxster: Wiem, bo silnik gry mocno ogranicza jakość grafiki, więc nie potrzebny był ciężko program do malowania.
No ale powoli wchodzi 8k, UDIMy są, więc VFX powoli zaczyna z tego korzystać.
@loczyn: ja widziałem jak działa w 4K na kilku materiałach xD Pewnie kwestia kompa ale i tak nie umiem sobie wyobrazić pracy w 8K.

choc ostatni updejt baaardzo mocno poprawił wydajność trzeba przyznać
@Naxster: No wlasnie to jest to, a w filmie 8k to praktycznie standard, a sa i 16 i 32k.
O innych rzeczach nie wspomne.
Ale jest szybki i przyjemny, male rzeczy robi sie super.