Wpis z mikrobloga

Mirki, głównie zainteresowane autami z grupy VAG, mam pytanie.

Poszukuję skody fabii 1 po lifcie w silniku 1.4 16V. Racjonalna opcja w niewielkim budżecie.
W tej wersji występują trzy silniki:
- 75 kM
- 80 kM o oznaczeniu BUD
- 101 kM (praktycznie niedostępne w Polsce).
Upieramy się na silnik 75 kM argumentacją, że jest to silnik niemiecki z VW, najpopularniejsza opcja w golfach IV, jest on dosyć bezawaryjny według wielu opinii. Może źle robimy, ale o silniku 80 kM niewiele jest w internecie - czyja to konstrukcja czeska czy niemiecka? Według informacji w necie ten silnik miało też polo, czy metodą dedukcji konstrukcja byłaby niemiecka, ale jak z awaryjnością?
Więcej fabii na ogłoszeniach jest z silnikiem 80 kM niż 75 kM i może niepotrzebnie upieram się na mniejszy silnik? Jeżeli ktoś ma, któryś z silników wymienionych bardzo proszę o opinię.

#skoda #motoryzacja #samochody
  • 21
@wxx71: @Neoplan: w skodzie fabii 1 generacji są też silniki o konstrukcji czeskiej - 1.4 MPI, bardzo nietrwałe. Stąd pytanie czy czasem skoda czeska nie wypuściła jakiegoś 16v konstrukcji czeskiej.

1.4 może muł, ale wystarczający.
@StrefaZimna: nie widziałem nigdy silnika OHV z czterema zaworami na cylinder.
Poza tym to przesada z tą "bardzo nietrwałością" czeskich silników. Przecież to rozwiercone 1.3 z Fabii i Favoritki, jeździ zupełnie normalnie.
@StrefaZimna: po za tym, co ty oczekujesz od auta, gdzie najstarszy rocznik bedzie miał zaraz 20 lat. Trwałość trwałoscią, ale po takim czasie występuje zmęczenie wszelakich materiałów i z czasem na bank nie obejdzie się bez jakiś napraw. Upływ czasu robi swoje i tego nie zmienisz, choćbyś chciała jakby nie wiem co. Po za tym, to ma być pewnie auto typowo do miasta, według mnie nie znajdziesz juz egzemplarza ktory za
@wxx71: rocznik po 2006r, 10k. Sprawny mechanicznie jako główny atut, tanie i popularne części. Nic więcej nie trzeba. Ze zmęczenia materiałów zdaję sobie sprawę - jeżdżę autem prawie 25letnim z bardzo słabym silnikiem 1.4 abd, to auto mam niecałe 10 lat.
1.4 MPI, bardzo nietrwałe


@StrefaZimna: no bardzo nietrwałe bardzo :), tak bardzo że nabiłem na takim ponad 400 k ( służbowe ) i skubany był tak nie trwały że nie chciał przestać pracować , a na poprzedniku 1.3 mpi nabiłem 297k i po 3 latach oddałem do firmy ( służbowe) ,ale ten motor to już zupełna porażka bo nawet oleju nie brał i nie trzeba było nic dolewać pomiędzy wymianami ,
- 101 kM (praktycznie niedostępne w Polsce)

@StrefaZimna: To jest ten sam silnik, co 75 KM, tylko ma inny kolektor dolotowy, filtr powietrza, przepustnicę i komputer sterujący. Niektórzy twierdzą, że wytrzymuje krótsze przebiegi, ale jest to raczej bzdura, bo charakterystyką mocy i momentu w ogóle nie odbiega wersji 75-konnej, więc jeśli krócej wytrzymuje, to wyłącznie dlatego, że kierowca non-stop pałuje samochód do odcinki.
W zasadzie najlepszy jest skodowski 1.4 MPI o
@StrefaZimna: 1.4 OHV to oprócz TDi i SDi najtrwalsza jednostka w Fabii. 1.4 16v żre olej, ma problemy z odmą (chociaż w rocznikach po 2003 to poprawili) duży problem to też te popychacze i piston slap. Kultura pracy diesla bo oryginalne tłoki mają za krótkie ścianki i szybko wycierają się co objawia się klekotaniem. Można z tym nic nie robić, nie wpływa to na trwałość znacząco, ale wkurza.
@Pangia: bardzo Ci dziękuję za obszerną odpowiedź! Zatem to jest obojętne czy 75, czy 80 kM. Problemy będą podobne z czym się liczę. W fabii silnik 80kM był wrzucany wyłącznie przez dwa lata - 2006 i 2007 (koniec produkcji fabii 1). Reszta 16v była od początku produkcji.
Dzięki jeszcze raz!