Wpis z mikrobloga

Serwus, czy jest ktoś w stanie napisać coś więcej na temat wpływu paliwa, które dajemy do samolotu w bitwach? Oczywiście mowa o air rb, ewentualnie sim. Czytałem, że np. p-47 szybciej nabiera prędkości nurkując z pełnym bakiem, co ma oczywiście sens, ale czy inne samoloty jest sens tankować na coś więcej niż "minimalne"? Oczywiście odpada coś takiego jak czas lotu bo to wiadomo, że na to się godzimy wybierając minimalna ilość paliwa.
#warthunder
  • 7
@mikau: Wady i zalety większej masy. Prawie zawsze opłaca się brać jak najmniejszą ilość paliwa, zza wyjątkiem właśnie amerykańskich samolotów przeznaczonych do walki na znacznych wysokościach. Jaskrawym przykładem jest tutaj P47, gdzie musisz mieć paliwo aby się wspiąć wysoko i czasami żmudnie szukać jak najlepszej pozycji do przeprowadzenia ataku.
@mikau: Więcej paliwa to większa waga więc gorsze przyśpieszenie i zwrotność. Za to przy dużych prędkościach skrzydła wytwarzają większą siłę nośną niż jest potrzebna, i powodują dodatkowy opór. Dodatkowa masa kompensuje nadmiar siły nośnej i samolot może lecieć szybciej. Widać to na widoku z HUD-em (domyślnie F4) kiedy wskaźnik prędkości przemieszcza się ponad nos samolotu. Pomaga to w p47, fw190 i chyba jeszcze w jakichś.