Wpis z mikrobloga

Wytłumaczy mi ktoś dlaczego w mieście stołecznym Warszawa metro buduje się tylko pod ziemią? W innych miastach standardem jest to, że stacje leżące daleko od centrum są na powierzchni. Jaki sens miało drążenie tunelu na np. Kabatach gdzie gęstość zaludnienia jest dosyć niska? Rozumiem że w centrum nie ma innej możliwości i dobrze że metro jest schowane ale inaczej sprawa wygląda na przedmieściach.

Podaję kilka przykładów:
- Praga 58 stacji z czego 50 w tunelu
- Sofia 34 stacje z czego 29 w tunelu
- Berlin 173 stacje z czego 140 w tunelu
- Londyn 270 stacji z czego 45% w tunelu

Jaki jest sens chowania metra do tunelu na obrzezach miasta? Zapraszam do dyskusji.

#warszawa #transport #transportpubliczny #metro #metrowarszawskie
  • 10
@smieszny_mirek: jeśli chodzi o przedmieścia, to rachunek ekonomiczny może też w dużej mierze zależeć od warunków geologicznych - kopanie metodą odkrywkową w piachu jest tanie, a pozwala w przyszłości unikać robienia wiaduktów, więc myślę, że to też zależy od planów zagospodarowania przestrzeni, generalnie wiadomo że duże miasta będą się rozrastały i jeśli myślimy w perspektywie np 20 letniej to jest to opłacalne
@mk321: @c_loud: metro w Berlinie jest całkowicie niezależne i nawet na powierzchni nie ma kontaktu z ulicą czy rondami. Więc co, nawet na Białołęce byście drązyli tunel przez dwa lata zamiast zrobić stacje na powierzchni w pół roku?

btw. stolica najbiedniejszego kraju w UE, Sofia, od roku 1998 wybudowała 40 km metra. Dwie kolejne są zaplanowane. Warszawa jest większa a wciąż czekamy na dokończenie drugiej linii.
@smieszny_mirek: Pewnych rzeczy się nie przeskoczy, np. geologii i hydrogeologii obszaru. W Warszawie faktycznie są obszary słabo zaludnione, gdzie można puścić metro górą bez większych utrudnień w komunikacji, ale takie rozwiązanie może być przeklinane za ~10 lat kiedy już Białołęka będzie liczona do centrum Warszawy, a obrzeża stolicy wypadną gdzieś w okolicach Radomia ( ͡° ͜ʖ ͡°)