Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
HD: 1280x720
FHD: 1920x1080

Coraz więcej monitorów posiada 2x wyższe rozdzielczości ekranowe.
QHD: 2560x1440 (jakby połączyć ze sobą 4 ekrany HD)
UHD: 4096x2160 (jakby połączyć ze sobą 4 ekrany FHD)

Przy czym, ciekawostka, ekran 32" z QHD posiada tą samą gęstość pikseli, co 24" z 1920x1080.

Jeśli zostawimy skalowanie na 100%, to na 32" z QHD więcej pomieścimy, co jakby posiadało zaletę ekranów o proporcjach 16:10, gdyż więcej się zmieści w pionie,
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Wspomniałem o proporcjach 16:10, które dzisiaj rzadko spotykane. Wyższe ekrany, zbliżające się do kwadratowości, również nadawałyby się do gier. Po bokach nie musi nic ucinać. To zależy tylko od oddalenia kamery od bohatera - może nam przybyć widoku nieba, i co leży na ziemi - oraz od FOV, kąta widzenia. Im większy, tym odleglejsze rzeczy są jeszcze mniejsze. Za to widać więcej po bokach, więcej nieba i ziemi.

Więc rozciągnięte ekrany 21:9