Wpis z mikrobloga

Jak obiecałem tak też się i dzieje. Opiszę Wam jak przebiegała (i ciągle jeszcze przebiega) droga od wyboru, poprzez finansowanie, do kupna a na wykończeniu mieszkania deweloperskiego kończąc.

Pod tym tagiem będę umieszczał kolejne wpisy: #mieszkaniedeweloperskie

Będzie długo, ale chciałbym Wam przekazać maksymalnie dużo informacji by każdy wpis maksymalnie wyczerpał temat + oczywiście postaram się odpowiadać w komentarzach.

Odcinek 1. Wybór mieszkanie czy dom

Jestem ze Śląska, mieszkam niedaleko Katowic (20 minut samochodem do centrum). Całe życie mieszkałem w domu prywatnym, jednak razem z żoną zdecydowaliśmy się na zakup mieszkania. Zapytacie dlaczego? Ano jest kilka powodów.

(Lista ta jest zupełnie subiektywna i rozumiem, jeśli ktoś nie zgadza się z tym co napiszę. Wszystko zależy od sytuacji materialnej czy własnych preferencji życiowych)

1. Nigdy nie czułem się na siłach (i nie posiadam takich umiejętności) by opiekować się domem
Nie znam się na budowlance, na remontach (choć teraz już trochę więcej rozumiem ;) ), hydraulice etc, a według mnie to podstawa by myśleć o posiadaniu własnego domu, by umieć zrobić wiele rzeczy samemu a nie za każym razem wzywać ekipę np. do zepsutej bramy garażowej, bo automat zawiódł.

2. Utrzymanie domu kosztuje sporo - zarówno czasu jak i pieniędzy.
Wymiana dachu, wymiana ogrodzenia, może by zbudować altankę.. albo grilla wymurować - nie, to nie dla mnie.
Do tego spędzam wiele godzin w pracy, więc weekend chciałbym spędzić z rodziną na jakimś wypadzie, a nie kosić trawę lub malować ogrodzenie, bo już nie jest pierwszej świeżości.

3. By wybudować dom trzeba myśleć o działce gdzieś za miastem (aktualnie moja siostra jest na tym etapie). Za odpowiednio dużą działkę w centrum miasta trzeba wydać majątek, a gdzie tam jeszcze sprawy geodezji i samej budowy domu. Dlatego wolę mieszkanie, ale bliżej cywilizacji.

Dlatego wolę mieszkanie, gdyż: