Wpis z mikrobloga

Witam kolegów #alfaholicy , wczoraj pisałem post dziś mam jeszcze kilka dodatkowych pytań :D błąd P0237, straciła moc przy 4500obrotow na chwilę i słychać było jak halasują łopatki, za chwilę check engine i tryb awaryjny. Dzisiaj skasowałem błąd i przejechałem się depczac jej tak do 3k obrotów i już nie pojawia się check engine ani turbina nie swiszczy ani nie terkocze jak wczoraj . Może wczoraj za mocno jej dałem (ok 4.5k obr)? . Zrobiłem skan i zawór over boost pokazuje otwarcie na 75% na wolnych obrotach więc to chyba tyle ile ma być. Docelowe ciśnienie turbo zbliżone do faktycznego. Załączam skan może ktoś z was będzie w stanie coś więcej wyczytać z niego i doradzić. Czy dobrze rozumuje że te dodatkowe łopatki w turbine włączają się przy wyższych obrotach i to one mogą u mnie być zapieczone np? A te pierwsze są ok i dlatego nic się nie dzieje jeżdżąc tak do 3.5tys obrotów?
Co mogę jeszcze zrobić? Przeczywcic map sensor, egr profilaktycznie? Jakieś liquid molly do dolotu turbo? Dzięki za pomoc #pytanie #samochody
DADIKUL - Witam kolegów #alfaholicy , wczoraj pisałem post dziś mam jeszcze kilka dod...

źródło: comment_CIktyakxEfwuqc3QpJafW8A08RmNxGAP.jpg

Pobierz
  • 10
@DADIKUL: Widać, że cały czas Ci przeładowuje turbo. Przy wyższych obrotach i wyższym docelowym ciśnieniu, faktycznie ciśnienie jest już na tyle wysokie, że silnik przechodzi w tryb awaryjny, aby nic nie uszkodzić tak wysokim ciśnieniem. U mnie problemem były już delikatnie wykrzywione łopatki, przez co było większe ciśnienie.
@DADIKUL: sprawdź zawór sterowania zmienną geometrią turbiny. U mnie w 19CDTI czyli JTDm był uszkodzony i turbo przeładowywało podczas intensywnego przyspieszania na 4/5/6 biegu. Po wymianie jak ręką odjął.
@DADIKUL: Nie wiem jakie wartości powinien mieć EGR. Najpierw też bym sprawdził zawór sterowania zmienną geometrią (overboost). Koszt nowego to około 250zł. Najlepiej pojechać do jakiegoś zaufanego mechanika, żeby sprawdził, czy to może być wina zaworu, czy łopatek.