Wpis z mikrobloga

"Duzi" konkurenci Tesli (czyt. Volkswagen ;)) dostali ultimatum - albo będą dostawać baterie tylko od LG Chem (tempo wolne, opóźnienia) albo rozbudują fabryki z koreańskim konkurentem SK Innovation. Problem taki, że LG Chem postawiło czarno na białym - albo VW będzie korzystał tylko z dostaw LG Chem, albo VW połączy siły z pomocą SK Innovation (wówczas LG Chem zerwie kontrakt na dostawy baterii dla VW).
VW jest teraz w bardzo trudnej sytuacji. Chce budować kilka fabryk baterii, bo wie, że obecne od LG to bardzo, bardzo mało, a normy emisji spalin wciąż stają są ostrzejsze (sprzedaż aut spalinowych trzeba bilansować samochodami elektrycznymi; mała ilość elektryków = ograniczenie produkcji modeli z większymi silnikami spalinowymi).
VW postanowił trzymać się z LG (gdyby tego nie zrobił, Volkswagenowi groziłoby wypadnięcie z rynku samochodów elektrycznych na kilka dobrych lat), lecz to go i tak nie zaspokaja. W dodatku, planowana budowa 3 gigafabryk baterii od SK Innovation została zawieszona.

Warto dodać, iż rezygnacja z LG Chem nie jest możliwa, gdyż zanim koncern zbudowałby własne fabryki, mógłby stracić ogromną część rynku, a przy tym istniałoby duże prawdopodobieństwo zabicia marek jak Porsche, Lamborghini, (Audi zamieniłoby się w klon Volkswagena).

Reasumując: VW jest w kropce (czy jak to inni wolą - w dupie).

x

#tesla #volkswagen #samochodyelektryczne #motoryzacja #samochody #lgchem
  • 14
Reasumując: VW jest w kropce (czy jak to inni wolą - w dupie).


@MisiekD: Ja powiem trochę inaczej. Niemcy są w kropce. Rządzący miotają się na prawo i lewo widząc, że ich przemysł samochodowy zależy od Azjatów. Trochę też ich rozdwojenie jaźni łapie, obiecują , już kolejny raz, ogromne dotacje, a po drugiej stronie krzyczą, że fundują konsorcja dla nowych technologii, bo aktualne technologie nie mają przyszłości (sorry, strona po
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Pangia: zależy jak na to patrzeć - jak wolisz się obudzić z rakiem za X lat to jak najbardziej. Tymczasem pomyśl też o innych ludziach, którzy nie chcą truć siebie, innych, szanują swoje zdrowie, itd.
@MisiekD: Ech, ile razy trzeba ludziom powtarzać, że większy udział w efekcie cieplarnianym mają nawet samoloty czy transport morski niż cała motoryzacja razem wzięta.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@Pangia: patrząc na Diesle to tak trochę nie do końca. Badania mówią, iż w miastach, gdzie przeniesiono się na elekteyki powietrze jest o wiele czystsze (jedynie w Niemczech jakimś cudem jest brudne (przypominamy #dieselgate)). W dodatku idąc ulicą nie wdycham smrodu z samolotów, a z aut spalinowych.
@MisiekD: To jest oszukiwanie samego siebie. Będziesz miał lepsze powietrze przez pół roku (bo latem nie ma smogu, a jeśli uważasz, że jest, to polecam zapoznanie się z definicją słowa „smog”), a cały przemysł, lotnictwo, Chińczycy, cała Ameryka Południowa dalej będzie wyrzucała w atmosferę coraz to więcej zanieczyszczeń. UE myśli, że jak utrudni normalnym ludziom życie, to to coś zmieni. Otóż nic nie zmieni. Poczytaj sobie chociażby o tym, jakie auta