Wpis z mikrobloga

#pokazbiurko #pracbaza #kosmos #lutowanie

Pochwalę się moim biurkiem z pracy ( ͡° ͜ʖ ͡°). Jest to stanowisko do lutowania projektów kosmicznych, znajduje się ono w clean-roomie firmy Astronika w której pracuję od prawie 4 lat. Na biurku znajduje się model kwalifikacyjny (identyczny z lotnym, czyli tym który będzie leciał w kosmos) projektu JUICE Europejskiej Agencji Kosmicznej:
http://sci.esa.int/juice/

Jest to dokładniej część eksperymentu JUICE-RPWI:
http://sci.esa.int/juice/50073-science-payload/ (RPWI - Radio & Plasma Wave Investigation). Nazwa urządzenia to Radio Wave Instrument(RWI). W skrócie jest to system 6 anten, 120cm długości każda. W tym momencie są one schowane na specjalnych rolkach(działają jak odwrócona miarka zwijana, same się rozwijają ( ͡° ͜ʖ ͡°)). Rozkładają się one w 6 kierunkach: +X,-X,+Y,-Y,+Z,-Z.

Dokładnie informacje na temat instrumentu i jego zadania dostępne są tu:
https://www.researchgate.net/publication/282319540_JUICERPWIJENRAGE_a_low_frequency_radio_imager_at_Jupiter

Mam przyjemność lutować tam elementy, które odpowiadają za "odpalenie" tych anten już w kosmosie.
A na monitorze zbliżenie na moje ulubione obcinaki boczne firmy Erem, które serdecznie polecam
miud - #pokazbiurko #pracbaza #kosmos #lutowanie

Pochwalę się moim biurkiem z prac...

źródło: comment_mquppbud4DAplzAmqKBDkyDmwPfeHFnL.jpg

Pobierz
  • 161
@k0201:
Bardzo dobrze używa mi się rączki, nie grzeje się w ogóle, podoba mi się że jest bardzo blisko grot uchwytu. Używam tej rączki gdzie masz grzałkę w grocie. Sama stacja nie jest idealna, nie podoba mi się że czasem ma problem z wyjścia z trybu uśpienia i muszę sięgać do przycisku by ją odpalić. Na szczęście bardzo szybko się nagrzewa
@miud: @k0201: no właśnie ciekawa lutownica w sumie :]. W sumie zaraz zjawią się tu pewnie goście od JBC :] i będą zachwalać swoje, ale PACE nie jest złe imo.

@miud: fajnie, że to wszystko ustawiłeś, jakieś kombinerki, cięcia - pokaż jak to wygląda podczas pracy :].