Wpis z mikrobloga

Siema mirki, kupiłem swóją pierwszą #szosa #kross vento 3.0
W piątek przyszedł rower, założyłem koła, dokręciłem pedały (lewy do lewego, prawy do prawego) wszystko sprawdziłem i pojechałem na pierwszą jazdę. Po około 13km na podjeździe poczułem zósemkowanie w korbie. Przejechałem jeszcze kawałek bo był spory ruch w tym miejscu. Po zatrzymaniu chciałem sprawdzić co się stało a pedał wypadł z korby i zobaczyłem, że gwint jest całkowicie uszkodzony. Jest to korba SHIMANO Sora FC-R3000. Wróciłem do domu prowadząc rower... Napisałem do sklepu w tej sprawie. Ale nie wiem czego się spodziewać. Miał ktoś podobną sytuacje?
#rower #rowery
  • 18
Miał ktoś podobną sytuacje?


@ejdrian313: miałem identyczną sytuację. Brak pasty montażowej plus niedokręcenie pedałów. Pamiętaj że prawidłowy moment to jakieś 35-50Nm, a więc 6x więcej niż w sztycy...

Skończyło się na nagwintowaniu ponownie korby w serwisie Krossa
w przegwintowanie też bym się nie bawił jak ma być zrobione konkretnie

@krzychooo11: zależy na jakiej długości ten gwint został zjechany, można też kupić zestaw naprawczy do takich gwintów. To jest wciąż sporo taniej niż wymiana korby (sama korba 260zł wzwyż, nie kupisz oddzielnie P/L)
@ejdrian313: Prawda jest taka że dziś technologia pozwala wszystko :) można nowy gwint wkleić, czyli rozwiercają większy lekko otwór i gwintują większym gwintem, później wkleja się gwint odpowiedni jaki był. Nie ma prawa nic się stać, wkleja się tak świece w autach rajdowych, gdzie masz 14-16barów działające non stop.

Tylko cena może wyjść duża, w aucie biorą od 200 do 500zł zależy ile pracy przy tym mają, a to już cena
mmichal - @ejdrian313: Prawda jest taka że dziś technologia pozwala wszystko :) można...
jak on nie umiał wkręcić pedałów poprawnie


@mmichal: każdemu się może zdarzyć, a jest szansa że może uniknie kolejnych, nieuzasadnionych kosztów. Taka naprawa w serwisie to powinna zamknąć się w 60zł o ile gwint w pedale nie jest zajechany.