Wpis z mikrobloga

Czołem,
Mam pytanie związane z #rower #zakupy #prawo
Pod koniec zeszłego roku kupiłem rower w promocji na black friday. Rower przyszedł w połowie grudnia i stał sobie w pudełku aż do końcówki marca (otworzyłem tylko pudełko żeby zerknąć czy są wszystkie części). Pod koniec marca zabrałem się za jego złożenie i szybko okazało się że rama jest w złym rozmiarze (54 cm zamiast 58 cm). Ramę włożyłem z powrotem do pudełka i postanowiłem się skontaktować ze sprzedającym.

Telefonu na stronie sklepu brak.
Na e-mail dostaje zwrotkę ze ich serwer nie przyjmuje wiadomości („The recipient server did not accept our requests to connect.”).
Na FB czytają wiadomości po kilku dniach i na nie nie odpisują.

Mam zamiar skorzystać z 2 letniego okresu rekojmi. Jednak tutaj zastanawiam się jak to najlepiej ugryźć. W przypadku domagania się zwrotu kosztów powinienem zwrócić rzecz do nich, jako ze jest to rower będę musiał wysłać go do siedziby firmy razem z pismem, prawdopodobnie kurierem. Co w przypadku kiedy kurier ich nie zastanie? Jak napisałem wyżej, nie mam nawet numeru telefonu.
Co w przypadku żądania wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad? W tym wypadku muszę dołączyć towar do pisma?

Czy jeśli wyślę do nich samo pismo listem poleconym:
1. Czy firma musi odebrać polecony żeby zaczął liczył się 14 dniowy termin na odpowiedź, czy wystarczy ze listonosz zostawi im awizo?
2. Czy ma to w ogóle moc prawną?
  • 4
  • Odpowiedz
Czy firma musi odebrać polecony żeby zaczął liczył się 14 dniowy termin na odpowiedź, czy wystarczy ze listonosz zostawi im awizo?


@hayenz: wysyłasz polecony ze Zwrotnym Potwierdzeniem Odbioru.
KPA
Art. 46. Potwierdzenie doręczenia pisma
§ 6. W przypadku nieodebrania pisma doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni, licząc od dnia przesłania pierwszego zawiadomienia.
  • Odpowiedz