Wpis z mikrobloga

@Wachatron: Tak, chociaż najczęściej zdarzały się problemy z oponami i o ironio ta katastrofa również była skutkiem pęknięcia opony (na skutek najechania na śmiecia pozostawionego przez inny samolot) i trafienia jej odłamkiem w jeden ze zbiorników paliwa, co się działo dalej to już widać na zdjęciu.
Raz Concorde potrącił nawet dwa jelenie podczas lądowania.
Tutaj lista incydentów
Tak, chociaż najczęściej zdarzały się problemy z oponami i o ironio ta katastrofa również była skutkiem pęknięcia opony (na skutek najechania na śmiecia pozostawionego przez inny samolot) i trafienia jej odłamkiem w jeden ze zbiorników paliwa


@troszkuschudlem: Po tej katastrofie bodajże wzmocnili tamten segment samolotu, ale i tak później wycofano Concorde, ale ta katastrofa nie była głównym czynnikiem, a niektórzy nadal uważają, że ona spowodowała wycofanie ich z użytku.
@TomdeX: To był gwóźdź do trumny, główny powód to względy ekonomiczne, droga obsługa, konieczność modernizacji (do końca służby w British Airways był to ostatni samolot w którym do lotów konieczna była obecność inżyniera pokładowego w samolocie), żłopał ogromne ilości paliwa (około 2 tony na samo kołowanie po pasie przed startem, już nie mówiąc o fazie wznoszenia i nabierania prędkości), choć Concorde w owym czasie posiadał najbardziej wydajne silniki odrzutowe (ale tylko