Wpis z mikrobloga

Pytanie do #gamedev #androiddev.
Łatwo jest wypozycjonować grę w sklepie play? posiadając mały budżet na marketing. Przewiduję, że jak gra będzie dobrze zrobiona i z fajnym pomysłem to ciężko będzie o znalezienie jej w tym gąszczu reskinów aplikacji i gier.
  • 5
@Matejlipton: bardzo trudno, w każdej kategorii już teraz masz tysiące gier, nawet jak będzie dobra to i tak zniknie. Całe teamy marketingowców działają z optymalizacją seo, tytułem gry, treścią opisu, key artami etc
@Ba7on: nawet większa kampania reklamowa przy użyciu narzędzi typu facebook ads itp, nie pomoże ?. Znam się trochę na SEO oraz promowaniu różnego rodzaju rzeczy w mediach społecznościowych typu yt,instagram,pinterest. Naprawdę już nie ma miejsca dla solo developerów ?
@Matejlipton: nie warto wsadzać solo devowi kasy w mikro-reklamy bo te pieniądze nigdy się nie zwrócą (chyba, że masz super wysokie LTV). Zalecałbym bardziej pójść w promocje w środowiskach hardcorowych graczy, w społecznościach tematyki twojej gry. W skrócie szukać aktywnie graczy pod twój target, ale nie poprzez reklamy.

Dodatkowo jeżeli nie masz poważnego budżetu marketingowego, to nie masz też zapewne środków na silne kreacje - filmy do reklam, art do testów.
@Matejlipton: ciezko bedzie, ale organicznych sciagniec bedzie wiecej niz na ios, to pewne. Miejsce jest, zobacz Blocky Farm, Almighty czy inne gierki. Dali rade - ale jest tu duzo pracy, co za tym idzie kasy (A/B testy ikon, materialow marketingowych).

W UA na facebooku, baw sie najpierw malymi kwotami, sprawdz targetowanie, sprawdz CPI, testuj i kombinuj. Open beta moze pomoc - jakas tam liczba uzytkownikow sie pojawi. Potem aplikuj do early