Aktywne Wpisy
pastarri +108
W tym tygodniu spłaciłem mój kredyt hipoteczny!
Ciekawostka: prawie 4 lata kredytu na 600 tys zł, łącznie (z ubezpieczeniami na życie i mieszkania) przez ten czas zapłaciłem 680 tys zł. Trochę byłem w szoku, niby wiedziałem jakie są stopu procentowe, widziałem jaką mam ratę, widziałem jak wysoką część tej raty stanowiły odsetki, a nadal jestem zdziwiony, że przez ten stosunkowo krótki czas do kredytu dopłaciłem aż 80 tys. Teraz jak sobie to
Ciekawostka: prawie 4 lata kredytu na 600 tys zł, łącznie (z ubezpieczeniami na życie i mieszkania) przez ten czas zapłaciłem 680 tys zł. Trochę byłem w szoku, niby wiedziałem jakie są stopu procentowe, widziałem jaką mam ratę, widziałem jak wysoką część tej raty stanowiły odsetki, a nadal jestem zdziwiony, że przez ten stosunkowo krótki czas do kredytu dopłaciłem aż 80 tys. Teraz jak sobie to
BarkaMleczna +624
Ręka do góry, kto lubi swoją pracę, ale dobija go fakt, że musi pracować i nie ma wyjścia (✌ ゚ ∀ ゚)☞
#problemypierwszegoswiata #pracbaza #pracait
#problemypierwszegoswiata #pracbaza #pracait
Zarzuty można podzielić na dwie części: koncepcyjne i technologiczne. Te pierwsze są bardziej wytłumaczalne, w końcu mając dużo pieniędzy i tak można podejmować złe decyzje. Ale mieć zaplecze finansowe i tworzyć graficzną taniochę? Gorzej.
I tak, długo siedzieli na konsolkach, gdzie musieli tworzyć gry ze sprite'ami 2D. Z tego względu przejście na pełne 3D z Pokemonami X/Y, które było momentami dość surowe, jestem w stanie wybaczyć. Ostatecznie Gamefreak z dość lichego 3DS-a wyciągnęło dosyć sporo - Sun/Moon to jedna z najlepiej wyglądający gier na tę konsolkę. Koncepcyjnie można narzekać, ale technologicznie - zdecydowanie ok.
Switch jest mniej więcej ~2 generacje mocniejszy niż 3DS. Tylko przez nieco ponad 2,5 roku Switcha dostajemy aż dwie gry. O pierwszej można powiedzieć tyle: jeśli ktoś podniósłby rozdzielczość grafiki i tekstur Sun/Moon, to mielibyśmy grę wyglądającą nie gorzej niż Lets Go. Ba, może nawet ładniejszą, bo mniej ograniczoną kanciastymi obszarami Kanto i częściej zrywającą z zrzutem kamery z góry.
I taki wysiłek technologiczny wyceniono na 60$. Shield/Sword także będą tyle kosztować, a więc mamy sytuację, w której po raz pierwszy nowa generacja będzie kosztować nie 40$ a 60$. Czy widać to po technologii? Absolutnie nie.
Zwłaszcza otwarta lokacja wygląda źle. Animacje postaci cały czas biedne bądź znikome. Można by wymieniać tego sporo. Jest dyskusja, czy ktoś chciałby otwartego świata w Pokemonach czy różnych mniejszych lokacji, ale to zależy od koncepcji. Tylko co po koncepcji, jak Gamefreak zrobi taką graficzną słabiznę? Gra kosztuje 20$ więcej niż poprzednia generacja, jest 3 lata różnicy pomiędzy nimi, więc największy czas by zwiększyć liczbę ludzi i zacząć robić godny jakościowo produkt. Może i poczekać kolejny rok z grą, w końcu im bardziej zaawansowana technologia, tym wolniejsza produkcja. Byle pod względem technologii wyglądało to należycie. Tej jesieni wychodzi także Dragon Quest z kreskówkową oprawą i otwartymi lokacjami - ależ biednie wygląda przy nim S/S.
Co do koncepcji, tutaj wszyscy mamy wiele opinii, często różnych. Ja nie jestem z tych, którzy chcą istotnych zmian w systemie walki - wg mnie do poprawki jest otoczka:
- poziom fabuły i postaci zatrzymał się w czasie (można rozwinąć te elementy i gra wciąż będzie PEGI7),
- pod względem eksploracji gra się wręcz cofnęła, choć lepszy sprzęt powinien zadziałać inaczej,
- przez ostatnie naście lat w branży coraz więcej gier ma zadania poboczne - czemu przygodowa seria RPG jeszcze z tego nie korzysta? Aż się prosi o nadanie sens przygodzie i dać do zrobienia parę zadań głównych, kilka pobocznych. Nie mówię o szeregach zapychaczy i pytajnikach, w tej grze w ogóle element zadań pobocznych jest znikomy.
- nie trzeba robić takiego zestawu nowych Pokemonów, wystarczy tylko trochę nowych co generację + może trochę lokalnych form.
Plus wiele innych poprawek, mniejszy lub większych (których ot tak sobie nie przypomnę).
Dla mnie open world Pokemony to super wizja, ale odległa; Gamefreak najpierw powinien być w stanie dobrą graficznie grę ze światem z różnymi mniej lub bardziej otwartymi lokacjami, w którym jest co robić, jest co zwiedzać i jest po co kontynuować przygodę.
#nintendoswitch #pokemon #gry
@Haszaks: mamy trailery, mamy gameplaye. Uwaga: wiemy jak ta gra wygląda, naprawdę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Bo nie wiem czy potrafisz czytać ze zrozumieniem, ale część poświęcona S/S dotyczy kiepskiego poziomu technologicznego.
@Avogadrus: ano, gra wychodząca pod koniec 2019 roku tym bardziej powinna wyglądać
nawet ukochany przez wykopków wiedźmin3 najlepszy miał donwgrade'y i wiele rzeczy zmienionych
@Theos: animacje akurat mogą się zmienić zarówno na przestrzeni tych 3-4 miesięcy jak podajesz, jak i ulepszone w patchu nawet po premierze. Niektóre gry całkiem były wyrzucane do kosza i robione od nowa w niecały rok ale raczej tracę
@Avogadrus: postują inny screenshot z drzewem. Ten zrzuciłem z filmiku, gdzie przez kilkanaście sekund jest open wild i w sumie co druga scena się nadawała pod ten wpis.
Zrobić downgrade to pikuś, można go zrobić ot tak, suwaki w dół; zrobić upgrade to już trudna sprawa. :)
Zresztą nie będę się spierał jakie drzewo można gdzieś spotykać w internecie, żadne ma to znaczenie, może inne memy oglądamy. :)
Trzymaj, Twoja nowa tapeta
@Avogadrus: ano tak, gdzieś coś takiego napisałem. No błagam Cię, bądźmy choć troszkę poważni. :)
Nie chcę się dalej licytować, tak jak pisałem, co druga scena nadawała się pod ten wpis i co druga ma mnóstwo wyników w google grafika. :) Zresztą powtarzam, że żadne to ma znaczenie.
Gra z tego co widać na pokazach działa płynnie i wygląda znacznie lepiej od Lets Go, które pod względem cieniowania i zacinania się ekranu podczas biegu było tragiczne i zasługiwało jedynie na śmiech
Zapewne z tego może wynikać, że Pokemony nie są tak dopieszczone, jak by niektórzy* gracze tego chcieli ;)
*Niektórzy, bo gra imho i tak się dobrze sprzeda, a większość klientów to będą rodzice kupujący "jakąś grę z pokemonami" swoim dzieciom. Oni mają #!$%@? na grafikę czy gameplay.
Ale jeśli chcą robić dwa projekty równocześnie i mają mnóstwo kasy (i dość pewne źródło dochodu), to czy nie czas najwyższy zdecydowanie rozwinąć wielkość studia. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No sorry, ale to co widać to dostaniemy, czy tego chcemy czy nie. Gamefreak się nie stara bo nie musi, gra i tak się absurdalnie sprzeda, zarobią kupę kasy i w kolejnej części znowu odwala jakaś fuszerke.
Ale ja