Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 5
@lacuna: Inżynier (c,u) - o ile wynalazca to facet od światłych pomysłów, o tyle inżynier byłby mac gyverem o ile Stany miałyby szansę powstać po inwazji jaszczurów. Ze słomy i gwoździa zrobi pług. Naprawi wszystko prócz złamanego serca (i konstrukcji obcych)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@lacuna: jeszcze takie głupie (ale może niegłupie) Oportunista (bez cechy) Ekspert od przetrwania, mistrz drugiego rzędu. Udasi wśród innych Udasi. Zawsze można się schować w tłumie, instynktownie dobrze stanąć, nie być za widocznym, za mądrym i za wyraźnym. I przeżyć. Choćby za cenę honoru. Brak wybitnych cech ani innych umiejętności, za to znacznie mniejsza szansa na losowe uśmiercenie przez jaszczury.
  • Odpowiedz
Jako że w papierowych nie-wykopowych RPG potrafię grać tylko jedną rolą, to brakuje mi:

Opryszek (C, U) - bieda popchnęła bohatera na ścieżkę przestępstwa. Potrafi się poruszać bezszelestnie i uderzyć w odpowiednim momencie, by zdobyć mieszek swojej ofiary. Umiejętności jednak przypłaca statusem "nietykalnego", przez co w razie wykrycia czeka go ostracyzm. Dodatkowo postać nie wzbudza większego zaufania wśród postaci.

@lacuna:
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@lacuna: Zielarz / alchemik (U)- jego wiedza na temat lokalnych roślin jest niebywała, tak jak i umiejętności rozpoznawania nowych. Jego mieszanki i wywary pomagają mieszkańcom na różne sposoby, tak jak i mogą być śmiertelnie niebezpieczne
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@lacuna: Mnich (C, U) - zdolność medytacji i wzmożonej koncentracji umysłu sprawiła że jego ciało osiąga sprawność większa niż u zwykłego śmiertelnika. Jego ruchy są dokładniejsze, ciosy celniejsze, a ból mniej odczuwalny.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@lacuna: Tropiciel (C) - może nie jest najlepszy w zwarciu, ale czytać ślady potrafi jak pies. Dodatkowo wnyki, potrzaski czy wszelkiej maści pułapki to jego codzienność.
  • Odpowiedz
@Onde: @Queltas: Mnicha odrzucam, bo nie chcę odcieni szarości Wojownika, a z propozycji Cech robi się powoli "Stwórz sobie własną klasę". Dodaję Alchemika, Tropiciela i Opryszka
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@lacuna: ostatnie co mi przed snem przychodzi to Paranoik, który jest przeciwieństwem wariata, boi się wszystkiego i zabezpiecza na wszelkie możliwe sposoby, snuje plany i przypuszczenia na temat kolejnych ruchów wroga lub tego co mu się wydaje wrogie, przez co trudno go zaskoczyć. Tylko nie wiem jaka cecha i czy się przyda
  • Odpowiedz
@Queltas: Obecnie jest już 20 Cech do wyboru, 15 dodanych przeze mnie i 5 przez Was. Co najmniej dostateczne pole do spersonalizowania swojego bohatera.
  • Odpowiedz
propozycji Cech robi się powoli "Stwórz sobie własną klasę"


@lacuna: Podejrzewam, że to odnośnie mojego wstępu do przedstawienia oprycha. Nie jest powiedziane, że go wybiorę, szczególnie że niezbyt pasuje do koncepcji Dziwnego Isiratuu. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Jeśli świat przedstawiony będzie dostatecznie rozległy to Przyjaciel Zwierząt (D) - gdy nie można liczyć na ludzi masz pewność że zwierzęta cię nie zawiodą, zdziczały pies nagle stanie u twojego boku, dziki koń pozwoli się osiodłać a wąż zatańczy jak mu zagrasz na swojej fujarce xD
  • Odpowiedz
@Onde: Nie, przyznam po prostu że nie spodziewałam się, że 15 Cech może być niewystarczające, biorąc pod uwagę, że na pewno pewien odsetek graczy zdecyduje się zagrać w loterii o wybitną Statystykę (będącą dość szeroką specjalizacją i połączeniem kilku Cech)

@Zeroskilla: Dodaję, ale poprawię opis.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@lacuna: Mistyk (U, D) - tam gdzie rozum przestaje mieć znaczenie, trzeba polegać na emocjach i przeczuciach. Kataklizm ukazał obecność sił nadprzyrodzonych na świecie. Mistyk posiada szerokie i wyczulone zmysły i potrafi odczuwać, odczytywać znaki i widzieć rzeczy, których zwykli ludzie nie widzą.

Ewentualnie zasugeruj obecną cechę, która temu odpowiada. :)
  • Odpowiedz
@lacuna:
Jack of all trades, master of none, but oftentimes better than master of one (a po polsku człowiek orkiestra lub Kuba od wszystkiego)
Postać zna się na wszystkim i niczym. Ma wiedzę i umiejętności z wielu dziedzin, ale w żadnej z nich nie jest wybitna (nie ma specjalizacji).
Mechanicznie może podjąć się każdej akcji, nawet takiej która wymaga specjalistycznej wiedzy. MG na podstawie kontekstu dodaje odpowiedni ujemny modyfikator do testu,
  • Odpowiedz