Wpis z mikrobloga

zawsze smiecham z wysrywów 12 letnich wizjonerów xD napewno janki beda kupowac 3x drozsze samochody, zeby sie spuszczac ze jezdza same ( ͡° ͜ʖ ͡°) rozumiem śmianie się z szympansów za fajerą szczających do butelki, ale np. eLo FrĄt DeWeRoPeRzY też zostaną w #!$%@? zastąpieni jakimś banalnym kreatorem hehe stronek, i pozostanie im uczenie dzieci Logo Komeniusza ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jak tych ludzi "zagospodarować"


@RoastieRoast: Nie czytałem całego wątku ale widzę, że część ludzi to pośrednio napisała. A mianowicie taka zmiana (zastąpienie ludzi automatami) nie stanie się z dnia na dzień i nie na dużą skalę. Ci ludzie którzy teraz pracują na tirach zdąrzą wykształcić swoje dzieci i przejść na emeryturę zanim to się stanie. Bardziej bym się skupił właśnie na uświadomieniu młodemu pokoleniu jakich ścierzek kariery nie wybierać.
@pogop: śmieszne są te wysrywy wykopków myślących że za kilka lat wszystkie firmy transportowe sprzedadzą całe swoje floty w które inwestują niemałe pieniądze i nakład pracy (ciekawe komu mają te auta sprzedać, skoro w tym czasie nikt już nie będzie korzystać z ciężarówek sterowanych przez człowieka xD) i wszyscy z dnia na dzień przestawią się na pojazdy autonomiczne. Marzenia ściętej głowy niestety, samoloty też wszelkie manerwy wykonują same, a jednak sprawa
@ethics konie nie odeszły z dnia na dzień. Samochody wchodziły powoli, zapewne stare konie zdychały a na nowe nie było już takiego zapotrzebowania nie było, hodowle zanikały. Choć w sumie u nas jeszcze 30-40 lat temu używanie ich było dosyć powszechne, pamiętam że nawet węgiel że składów po domach woziły.
@NaglyAtakGlazurnika: Pilot czy maszynista to tak naprawde gownokoszt w ogolnym rozrachunku + samolotow lata duzo mniej niz samochodow wiec mniej sie oplaca to automatyzowac.

@grucha_88: Programistow tez roboty wygryza. Za jakis czas czlowiek bedzie pewnie pisal tylko testy a kod w srodku uzupelni maszyna, potem i tego nie. Takie zycie ¯\_(ツ)_/¯

Automatyczny TIR sie #!$%@? oplaci, bedzie jezdzil 24/7, nie bedzie lapal mandatow, nie bedzie chorowal, bedzie palil mniej paliwa,
@GienekZFabrykiOkienek nie mówię że nie. Wprowadzenie motoryzacji zajęło wielokrotność długości życia konia, wprowadzenie autonomicznych samochodów potrwa na pewno krócej niż kariera przeciętnego kierowcy, więc emeryturami się tego nie rozwiąże.
@GienekZFabrykiOkienek:

Tutaj nie widze zwiazku z tematem, mozesz rozwinac?


co niektórzy w tym wątku twierdzą, że przewoźnikom zacznie opłacać się nabywać autonomiczne ciężarówki ze względu na redukcję kosztów...

Tylko po co wtedy ten facet ma fizycznie jechac tym samochodem? ( ͡° ͜ʖ ͡°)


a po co w samolocie siedzi para pilotów, w pociągu maszynista? tym środkom lokomocji zdecydowanie bliżej do bycia autonomicznymi niż pojazdom poruszającym się na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@GienekZFabrykiOkienek: ale to kwestia dekad, a nie kilku lat - jeden autopilot w gąszczu ludzi - ok. Ale większość autopilotow na drodze = konieczny standard komunikacji między nimi, mysle ze poleganie na wylapaniu "kierunków" - to najbardziej banalny problem - jest średnim pomysłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co zrobic z obecnymi flotami to jest dobry argument. Pytanie - jaki jest okres eksploatacji takiego TIRa? 20 lat? Nowe sa juz mocno skomputeryzowane, wiec moze bedzie opcja je zautomatyzowac.


@GienekZFabrykiOkienek:
pominąłem to pytanie, okres eksploatacji to temat rzeka, ale serwisując i robiąc wszystkie remonty obecne auta wytrzymają może nawet powyżej 2mln km... średnio trzeba liczyć 100 000km na rok, czasem więcej, czasem mniej.

nie mniej jednak taka Girteka zakupiła ostatnio