Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Wpis odnośnie mentalności szeryfów drogowych. Ludzie zastanawiają się co nimi kieruje, narzekają na ich głupotę, ale tak naprawdę rzadko spotykam prawidłowy opis tego, co się dzieje w głowach takowych osobników. A sam wiem, ponieważ w okolicach początku obecnego tysiąclecia sam byłem takowym szeryfem.

Co skłoniło mnie do szeryfowania? Przede wszystkim chyba to, że inni tak robili. I to nawet nie szło o to, o czym często się pisze "stoi kolejka, to wszyscy mają stać, a ten co jedzie kończącym się pasem do końca to cwaniaczek". Wszyscy szeryfowie, wraz ze mną, są przekonani o słuszności jazdy na suwak, tylko że każdy uważa że "w Polsce tak jeździć nie umio", więc trzeba ich nauczyć. Kiedy ja szeryfowałem, moim celem nie było to, żeby samochody z lewego pasa ustawiały się w kolejce na prawym. Nie, chodziło o to, żeby oba pasy szły równo. Bo przez to, że ludzie nie umieją jeździć na suwak i wszyscy ustawiają się w kolejce, zamiast równomiernie rozbić się po obu pasach, sytuacja wykorzystywana jest przez "cwaniaczków". Szeryf eliminuję "przewagę" jednego pasa nad drugim i sprowadza sytuację, w swoim mniemaniu, do prawdziwej jazdy na suwak, gdzie oba pasy przesuwają się z jednakową prędkością, a następnie równomiernie się łączą.

W takim razie, skoro szeryf wie, że oba pasy powinny działać równomiernie, dlaczego sam nie jedzie kończącym się lewym? Ano to samo tłumaczenie - Polacy nie umieją jeździć na suwak. Nikt mnie nie wpuści, bo nie wiedzą że trzeba wpuścić, a poza tym wzięliby mnie za cwaniaczka. A tak naprawdę to mamy tu do czynienia z projekcją - nikt mnie nie wpuści, bo sam bym na ich miejscu nie wpuścił. Błędne koło.

#polskiedrogi #kamerasamochodowa

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Eugeniusz_Zua
Dodatek wspierany przez: Wyjazdy dla maturzystów
AnonimoweMirkoWyznania - #anonimowemirkowyznania 
Wpis odnośnie mentalności szeryfów ...

źródło: comment_42G7GXakfhPQLV6oalHqC48RzD4isWhP.jpg

Pobierz
  • 7
@RodionRaskolnikov w skrócie chodzi o to że przy zwężeniu jezdni (np z trzech pasów na dwa, z dwóch na jeden) samochody z pasa kończącego się powinny płynnie włączyć się na inny pas, w przypadku korków o to trudno więc wymyślono tzw suwak, czyli każdy samochód wpuszcza na swój pas samochód z pasa kończącego się. Aby nie tworzyć niepotrzebnie korków powinno się jechać do końca pasa a następnie kierunkowskaz i ktoś powinien Cię
Od dawna dziwi mnie nienawiść do szeryfów, pod czas gdy prawdziwe problemy to:
- ustawianie się na pasie docelowym zamiast na krótszym. "A bo mnie jeszcze nie wpuszczą". "A bo chcę być uczciwy"
- jechanie pasem niedocelowym, i włączanie się zbyt wcześnie.
- chamskie zachowania kierowców na kończącym sie pasie, za szeryfem. Tylko utwierdza w przekonaniu tych z kolejki że są stoją po właściwej stronie.

W szeryfowaniu widzę nawet pewnego plusa -