Wpis z mikrobloga

Rosjanie masowo pozbywają się swoich zabytków motoryzacyjnych. Wg. danych Autostat.ru ilość zarejestrowanych egzemplarzy Łady 2101, produkowanej w latach 1970-1988 spadła z 980 tysięcy sztuk 1 stycznia 2015 do 355 tysięcy 1 stycznia 2019. Czyli przez 4 lata ponad 600 tysięcy sztuk tego sowieckiego zabytku, którego najstarsze sztuki zbliżają się do okrągłego wieku 50 lat zostało przerobionych w hucie na czołgi i żyletki. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Wydaje mi się, że po prostu rosyjski rynek samochodowy się wreszcie względnie nasycił, liczba samochodów per capita osiągnęła cywilizowany poziom i nawet mieszkańcy śmierdzących onucami głubinek wymieniają samochody na nowsze, tzn. np. na 15 letnią Samarę. W dużych miastach ten model już od dłuższego czasu jest raczej rzadki - w kategorii takich kredensów dominuje raczej produkowana do 2012 roku Łada 2107.
Co ciekawe najwięcej kopiejek, bo taką ksywe ma w Rosji model 2101 jest zarejestrowanych w obwodzie irkuckim - 18 tysięcy i stanowią 5% wszystkich tamtejszych samochodów. Jest to o tyle ciekawe, że Syberia zasadniczo zamieniła Łady na importowane używki z Japonii z kierownicą po prawej stronie, takie tamtejsze "angliki".
#samochody #motoryzacja #lada #rosja #ciekawostki #klasykimotoryzacji
W.....c - Rosjanie masowo pozbywają się swoich zabytków motoryzacyjnych. Wg. danych A...

źródło: comment_bh5mOtpT3drlnUOMaiQ0thjsYWwDk0gc.jpg

Pobierz
  • 6