Wpis z mikrobloga

Cześć #motoryzacja i #motocykle ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Stało się. Skończyłem swojego potworka który ma prawie 40 KM i jeździ jak mały wóz opancerzony ;)
Mamy takich łącznie 3. Drugi jest czerwony i również to Dniepr. Trzeci zachowany zostanie w lakierze oryginalnym (czarnym) ponieważ jest naprawdę niezły!

Dla ciekawskich wrzucam link do nagrania z pierwszego wypadu w lekki teren:

Pierwszy wypad Dnieprem

Kupiony był na przełomie roku. Własnymi rękoma wszystko rozłożone, wypiaskowane, chromowane, ocynkowane i złożone.
Jest trochę więcej mocy niż w standardzie dzięki kilku prostym „mykom”. Ahhh i muszę mu jeszcze założyć opony z wysoką kostką ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gdyby ktoś miał jakieś pytania - śmiało, postaram się odpowiadać w komentarzach.

#motomirko #motocykleboners #motocykl #zabytki
#motomirki
Pobierz kudleY - Cześć #motoryzacja i #motocykle ( ͡° ͜ʖ ͡°) 

Stało się. Skończyłem swojego ...
źródło: comment_NlXo7dp0qbXcyMVqDVK769K7zXADtLKA.jpg
  • 20
@kudleY: w takim razie ja mam pytanie - czy to prawda co się mówi o Dnieprach, że to są motocykle dla tych, co bardziej lubią dłubać niż jeździć, bo częściej stoją niż jeżdżą? Wiele negatywnych opinii o awaryjności słyszałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Mu_H:
Po części tak, po części nie.
Te opinie wzięły się od tego, że na Ukrainie sprzedawano motocykle po „remoncie” - tam na miejscu.
Niestety u nich remont to trochę inne standardy niż u nas. Stad ich opinia - awaryjnych.
Sama konstrukcja jest bardzo dobra. Rozbierając i składając ten silnik na częściach (łożyskach np.) najwyższej jakości będzie służył bardzo długo.
Ja po złożeniu wszystkiego do całości zrobiłem 500 km dotarcia i
@mpetrumnigrum: Nawiąże jeszcze do M-72.
Może nie tyle mniej się psuł - był inaczej produkowany. Trochę dokładniej ze względu na specyfikę i przeznaczenie.
Mniej ubytków w odlewach, lepszej jakości części fabryczne.
przede wszystkim gaźniki i układ paliwowy. Po drugie inne przełożenia w dyfrze niż w standardzie.


@kudleY: A od kiedy to inne przełożenia podnoszą moc pojazdu?
Jka zrobisz 20 000km bez żadnych awarii to będzie można uznać rosyjskie motocykle po twoim remoncie za mniej awaryjne. Na razie życzę tobie tych 20 tys km bez kłopotów. Kiedyś początek lat 2000 w świecie motocykli ukazał się artykuł o przerobionym rusku. Jeśli to prawda co
@mpetrumnigrum: Właśnie Miras dlatego napisałem Ci o gaźnikach i układzie paliwowym. Ale nie tylko.
Same ustawienie zaworów czy ingerencja w laski popychaczy zaworów potrafi zmieniać dużo.

Dziękuje, póki co ten motocykl zrobił może 100km po asfalcie.
Ciagam nim powalone drzewa, katuje na podjazdach. Ostatnio zagotowałem mu podczas takich jazd olej w silniku. Godzina przerwy i ogień.
Chciałbym przejechać 20kkm bez awarii jednak przy moim użytkowaniu coś czuje ze prędzej urwę wydech
@Lorenzo_von_Matterhorn: Zmniejszy opory przy dobraniu odpowiednich łożysk - czyli wzrasta czynnik sprawności silnika również. Na papierze ? Ilość dostarczonej mocy jest taka sama. W praktyce ? Mniejszy opór powoduje lepsze odczucia szczególnie w jeździe terenowej. O to to ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lorenzo_von_Matterhorn: Może nie najtaniej ale jako tako.
Dlatego w parze z mniejszymi oporami zastosowałem inne luzy zaworowe, inny wałek, inne tłoki oraz łożyska z odpowiednio innymi luzami. A to już zmienia moc na papierze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lorenzo_von_Matterhorn:
Można !
Np. z BMW R... lub z pochodnych jak K-750 czy Ural. Ale silnik Dniepra ma najwiecej mocy + jest tani w eksloatacji.
Osobiście znam przypadek swapa silnika z Malucha (Fiat) lecz jeżeli chcesz zachować oryginalną konstrukcje to już trzeba kombinować.

Co nie zmienia faktu, że części są w miarę szybko i cenowo dostępne do takich zabaw.