Wpis z mikrobloga

@Osapl: bardziej mnie ciekawi ta waga przy realnym dystansie tych 250km przy np pelnej mocy, czy to byla by waga juz 2 litrowego cruisera czy wiecej. czy to kwestia ciecia kosztow i robienia w #!$%@? na bateriach jak w rowerach elektrycznych czy naprawde kwestia wagi w porownaniu do spalinowych
@acctim: @Osapl: Obawiam się że z racji masy wysoko położonych elementów ten elektryk może służyć co najwyżej do jazdy na wprost (dlatego zapewne też jest to electric bike drag race) poza tym uzyskanie uzyskanie realnego zasięgu przy prędkościach przelotowych 160-200 (oczywiście na niemieckich autostradach ( ͡° ͜ʖ ͡°)) będzie bardzo ciężkie nie okupując tego znacznym wzrostem masy - to z filmu rozumiem jest stworzone do przejechania
@acctim: No żeby przejechać 250km przy ostrym ciśnięciu to bateria musiałaby być spoooro większa. Wystarczy spojrzeć na takiego Zero SR/F, który ma podobne parametry do tego BMW, 160 mil zasięgu w mieście, a na autostradzie już tylko 82mile. Przy mocniejszym katowaniu pewnie by ze 40mil wyszło.
Obawiam się że z racji masy wysoko położonych elementów ten elektryk może służyć co najwyżej do jazdy na wprost


@mechaniczny_pomidor: musisz wrócić do podstaw fizyki jazdy motocyklem, bo motocykle do jazdy na wprost to te z nisko położonym środkiem ciężkości, a sportowe maszyny najlepiej gdy mają środek ciężkości położony najwyżej jak to możliwe, to daje też spory prześwit, który w motocyklu jest potrzebny w złożeniu. :)
Więc elektryk będzie mógł być
kipowrot - > Obawiam się że z racji masy wysoko położonych elementów ten elektryk moż...

źródło: comment_ldo0JSuB3GNna1N1FCeG7ILAZDnzLEJI.jpg

Pobierz
@Osapl: i tu sie mylisz... motocykle elektryczne są na ten moment cięzkimi klocami. Patrząc nawet na motosport to w klasie MotoE Bradley Smith, który jeździł wcześniej w MotoGP mówił wywiadach, że te motocykle są cięzkie. Niektóre źrodła podają nawet okolice 250 kg, choć wydaje mi sie to lekką przesadą. Daje natomiast do myślenia to, że np. Energica, która buduje takie motocykle, nie chwali się na stronie wagą nawet komercyjnie dostępnych motocykli.
a sportowe maszyny najlepiej gdy mają środek ciężkości położony najwyżej jak to możliwe


@kipowrot: Tylko sprawdź przy jakich stosunkach masy, to czego nie masz na zacytowanym (całkiem ciekawym zresztą) artykule to stosunek masy jeźdźca i wpływ jego na zmianę tego środka ciężkości - ogólnie chodzi o to że jeżeli ten stosunek jest niewielki to sterowność jest bardzo niska.
Rozpatrz to co masz w zacytowanym artykule w chwili zmiany kierunku ruchu -
@acctim: Porównując motocykle sportowe, Mugen z bodajże 2017 roku, czyli Shinden Roku, ma coś koło 160KM i 210Nm, przy wadze 248kg. Przy czym należy wziąć pod uwagę, że jest to motocykl przygotowany pod wyścigi TT Zero, czyli niewyposażony w żadne elementy wymagane przy homologacji drogowej (światła, kierunkowskazy, lusterka etc.).
Dla porównania Yamaha YZF R1 RN22, czyli roczniki 2009-2011, motocykl w homologacji drogowej, dysponuje 182KM i 115Nm, przy wadze gotowej do jazdy
@Osapl: To muszę przyznać, że całkiem fajnie. Co prawda 220kg to obecnie już klasa ciężka, ale jak na technologię, która dopiero zaczyna się dynamicznie rozwijać, to i tak niezły wynik. Są tylko dwa problemy, pierwszy to cena takiego motocykla. Drugi to jego zasięg i czas ładowania. Zasięg podawany przez producenta to w zasadzie laboratorium, stałe obciążenie, kontrolowane warunki. Przypuszczam, że gdyby chcieć jechać tym bardziej dynamicznie, nie mówię szybko, dynamicznie, to