Wpis z mikrobloga

Moi mili. Dziś kolejna garść informacji, które mogą Wam się przydać lub zaciekawić! Zostawcie plusika. Oczywiście przypominam, że na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć (sam lub z pomocą innych kulejarzy).

Tag do obserwowania/czernolistowania #atencyjnymaszynista

Hamulec bezpieczeństwa.
Wiemy wszyscy, że to urządzenie lub też zespół urządzeń do zatrzymania pojazdu przez inna osobę niż maszynista. I teraz mamy dwa rodzaje. MECHANICZNE lub ELEKTRYCZNE.
To najprostsze - mechaniczne - po prostu opróżnia nam bezpośrednio przewód główny hamulcowy (jak pamiętacie z poprzednich wpisów-z główką koloru czerwonego) i pociąg natychmiast zaczyna hamować.

Trochę inaczej ma się sprawa z elektrycznym. Tam gdy ktoś pociągnie rączkę takiego hamulca sygnał jest przesyłany do kabiny maszynisty i ma on możliwość opóźnić wdrożenie hamowania. Jest to o tyle dobre, że będąc w miejscu potencjalnie niebezpiecznym lub nieodpowiednim do przeprowadzenia ewentualnej akcji ratunkowej lub ewakuacji (most, tunel, wysoki nasyp - a wiedza na temat ewentualnych możliwości pochodzi... tak, to też się pojawiło we wcześniejszych wpisach... pochodzi ze znajomości szlaku) można to hamowanie wykonać trochę później i tym samym ułatwić wszystkie procedury. Takie rozwiązanie zastosowane są w EZT lub w nowych/zmodernizowanych wagonach i nowszych lokomotywach.

PRZYPOMINAM - NIEUZASADNIONE UŻYCIE HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA JEST KARALNE.

A dziś było \/
57 100/1 08:26 Poznań Główny - Zielona Góra 10:14(24)
STOCZNIOWIEC
75104/5 12:49 Zielona Góra - Poznań Główny 14:30
UKIEL
#100twarzykolejarzy #pkp #intercity #pkpintercity #kolej #podroze #pociagi #poznan #zielonagora #ciekawostki
Pociongowy - Moi mili. Dziś kolejna garść informacji, które mogą Wam się przydać lub ...

źródło: comment_tK0CwxgGZHhHEds2dZCQZFTxFebxPJ3A.jpg

Pobierz
  • 32
@wesolymuzykworkiestrzezycia miało by oczywiście, ale to musiało by być narzucone przez UIC ¯_(ツ)_/¯ A o takie coś trudno. Tak samo jak kabina maszynisty powinna być ergonomiczna i mieć ustalony szablon przez UIC ze względu na różne rozmieszczenie elementów, których używa się na pamięć typu AFB, wycieraczki, klima itp. Niby #!$%@? ale 4 typy lokomotyw i 4 różne miejsca z przełącznikami. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@Pociongowy: O ile wiem, że na stanowisko maszynisty wystarczy wykształcenie średnie, to mam pytanie na temat studiów. Czy ukończenie studiów ma jakąkolwiek, nie wiem, korzyść jeśli ubiegam się o stanowisko maszynisty? Co sam sądzisz o najpierw pójściu na studia, a dopiero potem do pracy? Albo inaczej, pójściu od razu do tej pracy i olaniu studiów?
@sabara_toripon studia równie dobrze możesz zrobić przyuczając się do stanowiska maszynisty bądź będąc już pełnoprawnym maszynistą. Istnieje prawdopodobieństwo że ja właśnie tak zrobię. Są programy dla chętnych na studiowanie (przynajmniej w ic). Wykształcenie techniczne lub znajomość tych zagadnień na pewno pomogą ale to nie jest mus. Raczej odporność na stres, zdrowie upartość w dążeniu do tego.
@starypijany123 a to tylko bachus? Fredro ma wagony w obiegu z berlina, Rozewie jeździ do zilililiananan i też ma stare słowackie trupy, nightjet od Wrocławia jedzie jako Euronight i jest niedostępny na odcinku krajowym teoretycznie. same jakies dzikie nowości xD
@Pociongowy nie tylko nowe składy maja opcje mostkowania Hamulca pasażera. Wszystkie składy zgodne z TSI a więc i stare truchla po modernizacji także będą w to wyposażone jeżeli operator wymaga full TSI LOC&PASS.