Wpis z mikrobloga

Moi mili. Dziś kolejna garść informacji, które mogą Wam się przydać lub zaciekawić! Zostawcie plusika. Oczywiście przypominam, że na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć (sam lub z pomocą innych kulejarzy).

Tag do obserwowania/czernolistowania #atencyjnymaszynista

Hamulec bezpieczeństwa.
Wiemy wszyscy, że to urządzenie lub też zespół urządzeń do zatrzymania pojazdu przez inna osobę niż maszynista. I teraz mamy dwa rodzaje. MECHANICZNE lub ELEKTRYCZNE.
To najprostsze - mechaniczne - po prostu opróżnia nam bezpośrednio przewód główny hamulcowy (jak pamiętacie z poprzednich wpisów-z główką koloru czerwonego) i pociąg natychmiast zaczyna hamować.

Trochę inaczej ma się sprawa z elektrycznym. Tam gdy ktoś pociągnie rączkę takiego hamulca sygnał jest przesyłany do kabiny maszynisty i ma on możliwość opóźnić wdrożenie hamowania. Jest to o tyle dobre, że będąc w miejscu potencjalnie niebezpiecznym lub nieodpowiednim do przeprowadzenia ewentualnej akcji ratunkowej lub ewakuacji (most, tunel, wysoki nasyp - a wiedza na temat ewentualnych możliwości pochodzi... tak, to też się pojawiło we wcześniejszych wpisach... pochodzi ze znajomości szlaku) można to hamowanie wykonać trochę później i tym samym ułatwić wszystkie procedury. Takie rozwiązanie zastosowane są w EZT lub w nowych/zmodernizowanych wagonach i nowszych lokomotywach.

PRZYPOMINAM - NIEUZASADNIONE UŻYCIE HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA JEST KARALNE.

A dziś było \/
57 100/1 08:26 Poznań Główny - Zielona Góra 10:14(24)
STOCZNIOWIEC
75104/5 12:49 Zielona Góra - Poznań Główny 14:30
UKIEL
#100twarzykolejarzy #pkp #intercity #pkpintercity #kolej #podroze #pociagi #poznan #zielonagora #ciekawostki
Pociongowy - Moi mili. Dziś kolejna garść informacji, które mogą Wam się przydać lub ...

źródło: comment_tK0CwxgGZHhHEds2dZCQZFTxFebxPJ3A.jpg

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
  • 0
@Wejszlo no gdybym miał czas to bym napisał a tak dupa. Dużo na głowie było ( ͡° ʖ̯ ͡°) staram się pisać posty wcześniej albo w trakcie służby. Mogę Ci na prv pisać jak tylko gdzieś ruszę ( ) Jutro Częstochowa ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Pociongowy: domyślam się, że brak czasu. Może będę do każdego tak mówić xD Na ten rok skończyłam podróże, także długo nie zobaczę dworca. W weekendy też jeździsz?
  • Odpowiedz
  • 0
@Wejszlo weekendy, swieta, noce, dnie.... jak wypadnie tak sie robi ¯_(ツ)_/¯
Do każdego nie bo będzie krzywe spojrzenie :P
Ja do konca roku jeszcze mam kilka służb. Na pewno się jeszcze zobaczymy na dworcu. Kwestia świadomości że ja to ja a Ty to Ty ( )
  • Odpowiedz
@Pociongowy: trudno, najwyżej powie konduktorowi, że na pokładzie jest wariatka i zawołają sokistów ( ͡° ͜ʖ ͡°) Zazwyczaj stoję w pobliżu lokomotywy i patrzę co robicie po przyjeździe na dworzec, możliwe, że już kiedyś Cię widziałam. Chyba, że są podczepiane wagony to wtedy tam mnie można znaleźć xD To się nigdy nie nudzi
  • Odpowiedz
@Pociongowy: Acha, czyli jak jakiś Seba wywali szybę w oknie albo otworzy awaryjnie drzwi i następnie szarpiąc się z kimś ten ktoś wyląduje w połowie lub w całości na zewnątrz wagonu a ja wyciągnę wajchę hamulca, to maszynista może uznać, że hamowanie awaryjne jednak nie jest potrzebne i jechać dalej? No super. "Brawo" dla tego kto to wymyślił. To może już lepiej w ogóle nie montować tych dźwigni, jeśli są wątpliwości,
  • Odpowiedz
  • 2
@Laszl0 ujiejetnosc czytania ze zrozumieniem nie boli. Napisalem o opóźnieniu jego zadziałania w sytuacjach niekorzystnych warunków ewakuacyjnych lub pomocowych a nie zignorowanie sygnału danego ze składu pociągu.
  • Odpowiedz