Wpis z mikrobloga

Chcialbym nauczyc sie programowania, najlepiej w jezykach Java/C++/C# na poziomie, ktory umozliwilby znalezienie pracy. Czy warto korzystac ze "szkol programowania" takich jak Kodilla albo CodersLab czy lepiej uczyc sie na wlasna reke. Jesli to drugie to w jakie materialy do nauki najlepiej sie zaopatrzyc?

#programowanie #informatyka #programista15k
  • 26
@MedGeek: a czego z kursów kodowania się nauczysz? na własna rękę się ucz a materiały możesz szukać w internecie i po jakimś czasie będziesz miał już wprawę w język i wiedział co i jak oraz znał złe nawyki od których powinieneś się trzymać z dala
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@MedGeek: To Java, C# czy C++? Bo ogarnięcie wszystkich trzech na raz + ich ekosystemów to bardzo duże przedsięwzięcie czasowe. Plus tych 3 nie da się za bardzo wpakować do jednego worka pod kątem zastosowań: backend C#/Java, gierki C#/C++, mobilki Java/rzaaadko C++. Skąd pomysł na naukę programowania?
@aloucie Nie napisalem o nauce wszystkich 3 jezykow jednoczesnie. Co do pomyslu to interesuje sie game designem, amatorsko sie tym zajmuje, ale chcialbym rozwinac swoje umiejetnosci techniczne - czyt. nauczyc sie programowania, zeby moc rozwijac wlasne projekty na silnikach oraz znalezc prace jako developer. Bez umiejetnosci programowania czy pisania skryptow nawet jako designer nie mozna znalezc pracy w tej branzy.
@MedGeek: lepiej samemu, wydasz hajs a oni i tak cię będą mieć gdzieś. Poza tym w branży jest beka z tych szkół. Naucz się programować w c# albo Javie(alternatywa do c# i Javy może być PHP najniższy próg wejścia ale i kasa mniejsza), zrób sobie kilka projektów na git albo svn(a już najlepiej na oba). I szukaj roboty. Podstawy programowania możesz ogarnąć z yt. Co do technologii to wróżenie z fusów
@MedGeek: Jeżeli chcesz rozwijać własne projekty to ucz się do swoich projektów, ale traktuj to jako hobby. Jeżeli chcesz pracować jako programista to rozpoznaj najpierw rynek i wybierz coś co uważasz, że ogarniesz, ale typowe programowanie. To co teraz proponujesz wydłuży ci sporo naukę, bo poza programowaniem będziesz się uczył grafiki, shaderów, silników więc wydłuży Ci to czas zanim będziesz gotowy do szukania pracy. Poszukaj kilku film w których chciałbyś pracować,
@MedGeek: samemu może nie być tak źle z zarobkami ale to masa pracy i nie tylko przy tworzeniu ale np budowaniu społeczności i reklamowaniu. W firmie dla której pracuje teraz stworzyli kiedyś grę i już potem nie wrócili do pomysłu tworzenia nich.
@MedGeek książki książki książki i kursy może czasem z udemy. Skoro interesujesz się gamedev to fizyki, wektorów i matematyki będzie ogromnie dużo (w 3d). Poleciałbym najpierw zdobyć podstawowa wiedzę z książek na temat Javy/c# wykonać jakiś projekt za rączkę albo takie projekty "które trzeba zrobić w danym języku" np program do zarządzania bankiem itp. I jak już w miarę będziesz ogarniał to zacząłbym od jakiś prostych gierek 2d i 3d w jakimś
@programista3k To w sumie zalezy, bo czasami rzeczywiscie mozna trafic na nisze i byc bogatym po wydaniu jednej gry (np. Papers Please czy Flappy Bird), ale niestety przy grach indie wiekszosc projektow sie nie zwraca pod katem poswieconego czasu
@MedGeek: kurs + nauka na własną rękę. Dużo większa motywacja, a te 5 stów miesięcznie to nie jest dużo. Jak będziesz dawał radę to jeszcze w trakcie kursu znajdziesz pracę. nie słuchaj tych, którzy są tu programistami 15k i na żadnym z kursów nie byli ani nie znają żadnych absolwentów.

Tylko musisz połączyć kurs z jakimś chociaż minimalnym wkładem własnym. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, jak się uczyć i czego,
@MedGeek: Pracuje w firmie, która robi takie kursy. U nas z reguły na 10 osób które zaczynają kurs, 2-3 (które najwięcej #!$%@? ) dostają pracę. Reszta rezygnuje bo za ciężko (nie umieją codziennie siedzieć po kilka h). Jak masz więcej pytań to słucham
@programista3k: Nie wiem czy taka beka jest, z niektórych tak, ale np. mój różowy skończył taki kurs i teraz jest naprawdę na poziomie. Jak ktoś ma czas i możliwości dużo się uczyć, to takie kursy są ok.