Murki mam pytanie. Czy ktoś z was miał do czynienia z silnikami 0.9 Tce? Chodzi mi po głowie zakup Dacia sandero stepway z takim silnikiem, w sieci nie znalazłem żadnych konstruktywnych opinii ani wniosków poza falą miłości na zmianę z falą nienawiści do tej konstrukcji. Jak to z tymi silnikami / samochodami jest? Czy mają jakieś wady, poza tym, że to 3 cylindry i turbina? Po zakupie planuję zagazować wóz i nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie, czy system START/STOP jest przeszkodą w gazie?
Zastanawiam się równolegle nad SX4 / Sedici z silnikiem 1.6 120KM? Podobne pytania, ktoś coś?
@JudzinStouner: ok. 20 / 25k km, głównie miasto, sporadycznie trasa. Chciałbym je trzymać jak najdłużej, przy zakładanym budżecie w grę wchodzą sandero ~2014/2015 oraz sedici/sx4 2013.
@kedozorator: To miej świadomość, że kupując taki młynek do kawy jakim jest 0.9 będziesz miał w tym roczniku już coś na skraju zajechania. Jeżeli jeszcze jakimś cudem pojeździ u Ciebie dwa, trzy lata, to już na 100% wykończysz silnik i zostaniesz z autem do remontu, bez żadnej wartości. Kup coś z trochę większym motorem, bo to jest proszenie się o problemy. Już to sedici jest dużo lepszym pomysłem, bo chyba jest
@kedozorator: Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą, ale tak jak napisał Judzin. W życiu bym nie wziął takiego małego gówna. Tam tłoki pewnie cieniutkie jak papier. Zapewne nie jest przewidziany na długł eksploatację.
@kedozorator: ale to jako nowy samochod? fajne rozwiazania ma. mi sie podoba skyactiv ze zmiennym stopniem sprezania nie wiem tez skad teza o jakims cienkim tloku. po co mieliby robic takie cos?
minusem jest jak zawsze auto z turbo (spory koszt regeneracji) ponadto do uturbionego auta bedzie drozsza instalacja
ale jak chcesz jezdzic tanio, to polecam zmienic styl jazdy a nie samochod. turbawka bedzie wciagac jeszcze wiecej paliwa
@Tylko_noc: Niestety, samochód muszę zmienić, ze względu na stan obecnego. Nie jest to chwilowa słabość a potrzeba. Obecnie posiadam fabie 1.2 htp 2003, jeśli znasz słabości tego samochodu, to wiesz, że w pewnym momencie nie warto do niego już dokładać. Mam za sobą wymianę skrzyni, sprzęgła, panelu klimatyzacji, silnika nastawu klap, 3 wpadnięte szyby w drzwi, teraz padł napinacz pasa kierowcy, zwyczajnie mam dość tej studni ( ͡°͜ʖ
@kedozorator: jeździłem rok w służbowym. Ja bym sobie darował. Hałas, niska kultura pracy, wysokie spalanie. Już lepiej jakiś 1.2 wzwyż kupić. Pierwsze wrażenia tego silnika były spoko, gorzej po roku. No nie polecam
@kedozorator: Mam Kię cee'd 1.4 2012r i jest bez porównania lepiej. Nie wiem skąd tyle dobrych opinii o tym silniku. Mi przeszkadzało jego buczenie po 2k+ obrotów. Trochę jak byś wsiadł do cinquecento tylko ładniejszego - w moim przypadku było to Clio. Spalanie w mieście to około 8l. Na trasie mało nim jeździłem. Spalanie z resztą mnie nie obchodziło bo firma płaciła za paliwo, ale zawsze wydawało mi się za dużo
@kedozorator: kolejna sprawa to turbo. Mi się z nim nic nie działo. Ale większy stopień skomplikowania i wyżyłowania silnika. Nie wiem co z moim autem po roku było bo firma mniej więcej co roku zmieniała auta na nowe. Kup coś wolnossącego 1.2-1.6. serio. Spalanie będzie takie samo. Odczujesz jedynie ubezpieczenie nieco wyższe. I proste naprawy. Kolejna sprawa to zalecenia producenta że olej należy zmieniać co 30k long life. No kpina. Po
Zastanawiam się równolegle nad SX4 / Sedici z silnikiem 1.6 120KM? Podobne pytania, ktoś coś?
#mechanikasamochodowa #mechanika #kiciochpyta #lpg
@kedozorator: NIECH MI KTOŚ WYDŁUBIE OCZY!!!
fajne rozwiazania ma. mi sie podoba skyactiv ze zmiennym stopniem sprezania
nie wiem tez skad teza o jakims cienkim tloku. po co mieliby robic takie cos?
minusem jest jak zawsze auto z turbo (spory koszt regeneracji)
ponadto do uturbionego auta bedzie drozsza instalacja
ale jak chcesz jezdzic tanio, to polecam zmienic styl jazdy a nie samochod.
turbawka bedzie wciagac jeszcze wiecej paliwa