Wpis z mikrobloga

@KurzeJajo: ooooo tak. Pamiętam jak mój 21310 kupiłem 22.11.2018 a 2 tygodnie później (około 6-10.12.2018 w zależnośći od kraju) został wycofany z produkcji i od razu ceny poleciały w górę
  • Odpowiedz
@KurzeJajo, @Tomahawkkk: tak teraz pomyślałem. Jeśli chcecie urwać trochę kasy, to możecie spróbować zrobić listę wszystkich części tego zestawu (ostatnie strony instrukcji - można ją znaleźć na stronie https://www.lego.com/pl-pl/service/buildinginstructions ) a następnie sprawdzić ich ceny w Pick a Brick i w Bricks & Pieces (https://www.lego.com/pl-pl/service/replacementparts - tutaj są obydwie opcje, ale z powodu pandemii obecnie jedna z nich jest niedostępna, wróci za jakiś czas). Ewentualne braki na bricklink.com poszukać.
  • Odpowiedz
o jeju, to ma tyle pojedynczych elementów że do koszyka dodawałbym to ze 2 godziny :D


@KurzeJajo: jak ja tak robiłem - myślałem to samo. Pewnie nie zmieściłem się w 2h tylko kilka więcej to wymagało. Ale potem zobaczyłem różnicę w cenie - i stwierdziłem, że było warto :)

No i jak napisałem wcześniej - obecnie jedna z opcji nie jest dostępna - więc może wyjść drożej o kilka stówek niż
  • Odpowiedz
@damw: a nie szybciej jest użyć Part Out na bricklinku, dodać do Wanted List i spróbować kupić od jednego czy dwóch sklepów? Sam jak szukałem elementów do Skyline’ów robiłem to po murzyńsku, ale teraz poklikałem i lista wygenerowała się w kilka sekund
  • Odpowiedz
a nie szybciej jest użyć Part Out na bricklinku, dodać do Wanted List i spróbować kupić od jednego czy dwóch sklepów? Sam jak szukałem elementów do Skyline’ów robiłem to po murzyńsku, ale teraz poklikałem i lista wygenerowała się w kilka sekund


@Rupert_Kotwica: można - będzie wtedy szybciej. Ale niekoniecznie taniej.
Bo po pierwsze - dochodzą koszty przesyłki (wysokie, jeśli kupujesz sporo klocków od zagranicznych sprzedawców),
po drugie - często klocki są
  • Odpowiedz
@turbodziura: zasadniczo rozkłada ci zestaw na elementy, w tym przypadku generuje ci listę wszystkich elementów. Zaznaczasz czy interesują cię nowe czy używane części, a w drugim kroku możesz ustawić ilość posiadanego danego klocka, dzięki czemu nieco zmniejszysz pulę zakupowanych elementów.
@damw: poniekąd masz rację, ale przy takim zestawie i tak nie widzę realnych szans zakupu całości przez B&P, fajniejsze elementy zestawów jak printy dosyć szybko są wykupowane, a że zestaw
  • Odpowiedz
@turbodziura: i na nowym ekranie wybierasz gdzie masz szukać części (store location -> Polska / Unia Europejska / Świat), Klikasz Auto-select i na końcu create carts. Dalej już sobie poradzisz. Bricklink powinien zaproponować koszyki u sprzedawców, którzy mają wymagane klocki, oraz łączna kwota będzie najtańsza przy zakupie tych części.
damw - @turbodziura: i na nowym ekranie wybierasz gdzie masz szukać części (store loc...

źródło: comment_1589372318l4xK5E3J1uoq0guul5ZTZ8.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
poniekąd masz rację, ale przy takim zestawie i tak nie widzę realnych szans zakupu całości przez B&P, fajniejsze elementy zestawów jak printy dosyć szybko są wykupowane, a że zestaw nie jest produkowany to nie ma sensu dodawać stocku tych elementów.


@Rupert_Kotwica: no ale jeśli element nie jest unikatowy, to występuje też w innych zestawach. Więc te klocki są cały czas produkowane. Czasami trzeba poczekać chwilę aż się pojawią, ale w końcu
  • Odpowiedz
kilkanaście klocków nie jest dostępna obecnie, ale mają żółte tło guzika - czyli się pewnie pojawią, bo części nieprodukowane obecnie mają jasne guziki (nie pamiętam, czy to był biały, czy jasno szary)


@damw: Kolor tła przycisku zależy chyba od trybu (kupowanie/zamawianie brakujących/uszkodzonych) a nie od tego czy są produkowane tylko brakło, czy są ostatecznie wycofane na amen. Z tego co się orientuję to informacji o tym czy jakiś element będzie jeszcze
  • Odpowiedz
Kolor tła przycisku zależy chyba od trybu (kupowanie/zamawianie brakujących/uszkodzonych) a nie od tego czy są produkowane tylko brakło, czy są ostatecznie wycofane na amen

@CCCCC: no chyba właśnie nie. Z tego co pamiętam (jak zamawiałem na początku roku elementy do modulatorów) to ten jasny szary lub biały był, jeśli części już nie produkowano. Czarne tło jak normalnie dostępny element był i mogłeś dodać do koszyka. A ten żółty, jeśli chwilowo niedostępny.
  • Odpowiedz