Zawsze lałem PB95 do motocykla, nie myśląc nawet o PB98. Tutaj mówi, że powinno się tankować benzynę 98 oktanową. I teraz nie wiem, czy przez ten cały czas popełniałem błąd i powinienem używać 98? Jak to u was wygląda? 95 czy 98?
jeśli czujniki spalania stukowego są, jeśli paliwo trzyma wartości i jeśli motocykl jest dobrze ustawiony.
@kipowrot: tzn nadal próbujesz mi wmówić, że mój motocykl będzie spalał stukowo na 95 mimo, ze producent przystosował go pod 91?
Spoko, lej sobie co tam chcesz do silnika, na szczęście nie uszkodzisz laniem 98, a ja sobie będę lał to co mi producent zaleca, bo nie występują żadne negatywne objawy. To co oszczędzę to moje
@11mariom: mówię, że mniejsza szansa na spalanie stukowe na 98 niż na 95, nic innego. Spokojnie też leję 95 już tak się o mój budżet nie martw Ty gagatku Ty ( ͡°͜ʖ͡°)
Btw. Silnik będzie słabszy na bardziej oktanowym paliwie (np gaz ma dużą ilość oktanów, ale jest mniej kaloryczny), więc jeśli wyższa liczba oktanow nie jest wymagana, nie ma sensu lać. Naukowy bełkot zrobił też kiedyś o tym materiał, ja sam sprawdziłem na swoim skuterze i jechał gorzej. W CC na wtrysku po zalaniu v power też było gorzej.
@Imperatoris: Czym wyższy stopień sprężania na przykład 11,5:1 tym wyżej oktanowe paliwo trzeba lać aby uniknąć mocno destrukcyjnego spalania sutkowego w silniku. w powyższym wypadku 98Bp. Natomiast jeśli masz standardowe 10,5:1 to możesz bez problemu lać 95Bp Wszystko masz napisane w instrukcji obsługi motocykla.
Ja mam spręż 12 i w fabrycznej instrukcji zalecane 95 lub więcej. A ten model gixa - K1 słynie z niezajebywalności. Kiedyś były takie rozkminy o 98, jak na stacjach 95 na dystrybutorze wcale nie musiało oznaczać 95 w baku ale obecnie?
@kipowrot To że się wysoko kręci nie ma nic wspólnego ze spalaniem stukowym którego wystapienie czy też możliwość wystapienia wzrasta ze wzrostem sprężu, komora spalania jest gorąca,
To że się wysoko kręci nie ma nic wspólnego ze spalaniem stukowym którego wystapienie czy też możliwość wystapienia wzrasta ze wzrostem sprężu, komora spalania jest gorąca, sprężanie gazu czyli w tym przypadku mieszanki paliwowo powietrznej albo aerozolu benzyny podnosi jego temperaturę, jeśli przekroczy ona temperaturę samozapłonu to robi ona pyfff bez udziału świecy.
@Man_of_Gx: Tak od jakiegoś czasu czytam Twoje wpisy pod tagiem #motocykle i widzę że fachowo oraz merytorycznie się
Tę informację znalazłem - compression rate 11.3:1, czyli lepiej 98?
@Imperatoris: Zobacz co jest napisane w instrukcji obsługi. Prawdopodobnie napisali że od 95Pb w górę. Ale to nie oznacza że 95Pb uszkodzi tobie silnik.
generalnie lepiej lać 98 ze względu na spalanie stukowe, które z większym prawdopodobieństwem wystąpi na 95 niż na 98, silniki w moto kręcą się bardzo wysoko.
@kipowrot: A co mają obroty silnika do spalania stukowego?
A konkretniej chodzi o ten fragment:
https://www.youtube.com/watch?v=NDDzrfbKCYQ&feature=youtu.be&t=1071
Zawsze lałem PB95 do motocykla, nie myśląc nawet o PB98. Tutaj mówi, że powinno się tankować benzynę 98 oktanową.
I teraz nie wiem, czy przez ten cały czas popełniałem błąd i powinienem używać 98?
Jak to u was wygląda? 95 czy 98?
#motocykle
@kipowrot: tzn nadal próbujesz mi wmówić, że mój motocykl będzie spalał stukowo na 95 mimo, ze producent przystosował go pod 91?
Spoko, lej sobie co tam chcesz do silnika, na szczęście nie uszkodzisz laniem 98, a ja sobie będę lał to co mi producent zaleca, bo nie występują żadne negatywne objawy. To co oszczędzę to moje
Naukowy bełkot zrobił też kiedyś o tym materiał, ja sam sprawdziłem na swoim skuterze i jechał gorzej. W CC na wtrysku po zalaniu v power też było gorzej.
Natomiast jeśli masz standardowe 10,5:1 to możesz bez problemu lać 95Bp
Wszystko masz napisane w instrukcji obsługi motocykla.
@Imperatoris
Ja mam spręż 12 i w fabrycznej instrukcji zalecane 95 lub więcej. A ten model gixa - K1 słynie z niezajebywalności.
Kiedyś były takie rozkminy o 98, jak na stacjach 95 na dystrybutorze wcale nie musiało oznaczać 95 w baku ale obecnie?
@kipowrot To że się wysoko kręci nie ma nic wspólnego ze spalaniem stukowym którego wystapienie czy też możliwość wystapienia wzrasta ze wzrostem sprężu, komora spalania jest gorąca,
@Man_of_Gx: Tak od jakiegoś czasu czytam Twoje wpisy pod tagiem #motocykle i widzę że fachowo oraz merytorycznie się
@Imperatoris: Zobacz co jest napisane w instrukcji obsługi. Prawdopodobnie napisali że od 95Pb w górę. Ale to nie oznacza że 95Pb uszkodzi tobie silnik.
@kipowrot: A co mają obroty silnika do spalania stukowego?
takich jak Dzień Silnika, Święto Młota, Nawiedzenie Prądu.
Gx
@kipowrot: Oczywiście że mają ale wszystkie silniki wysoko obrotowe są chłodzone cieczą. A więc temperaturę mają stabilną i dość niską.
Gx