Zawsze lałem PB95 do motocykla, nie myśląc nawet o PB98. Tutaj mówi, że powinno się tankować benzynę 98 oktanową. I teraz nie wiem, czy przez ten cały czas popełniałem błąd i powinienem używać 98? Jak to u was wygląda? 95 czy 98?
@Imperatoris: nie da się na to pytanie odpowiedzieć tak lub nie. To zależy od konkretnego silnika, stopnia sprężania, na jakim paliwie był strojony (wtrysk? gaźnik?). Producent często sam zaleca jakie paliwo.
@Just_Doesnt_Know: sterownik silnika jest zaprogramowany pod paliwo określone przez producenta. Te najnowsze sprzęty poradzą sobie z wyższą jak i niższą liczbą oktanową sterując kątem wyprzedzenia zapłonu. W starszych modelach zwyczajnie nie ma sensu lać jakiś vpower racingów, po prostu nic to nie zmieni. W moim sprzęcie producent przewidział PB 91 i 95, dlatego leję tylko 95
@Imperatoris: #!$%@? się zna, jaka 98 do motocykli. Jeśli w instrukcji jest 95 to lejesz 95, 98 nie wpłynie jakoś pozytywnie na silnik, wręcz odwrotnie, moc w starszych silnikach spadnie
@SnowFox: @Imperatoris: @Just_Doesnt_Know: @Donmenello: chyba żaden producent aut i motocykli nie zaleca tankowania konkretnie 95, czy 98. Zalecają jedynie określony procent etanolu, czyli na przykład E10. E10 mam zarówno w instrukcji auta i motocykla.
@Imperatoris: generalnie lepiej lać 98 ze względu na spalanie stukowe, które z większym prawdopodobieństwem wystąpi na 95 niż na 98, silniki w moto kręcą się bardzo wysoko.
@kipowrot: jak nie występuje na 95 to po co przepłacać? Ale pewnie cbr600 jest za mało sportowa i za wolno się kręci dlatego w instrukcji mam ron91 jako minimum :D
@11mariom: Pod jakim hasłem szukasz w instrukcji tej informacji? Ja wpisuję w serwisówce kawy Z750 RON, MON, gasoline, petrol, octane itd. i niestety nie wyszukuje tego co chcę.
@11mariom: może to kwestia rocznika. W starym aucie mam liczbę oktanów 95 z dopiskiem, że można 98, ale to nie poprawi osiągów silnika. W nowym aucie już tylko, że minimum E10. W rocznej Hondzie E10 z dopiskiem, że minimum 91.
@11mariom: Ty mówisz co zaleca producent i ten silnik będzie chodził dobrze na niższych oktanach, ja mówię o zjawisku niepożądanym, którego w pewnych warunkach nie da się uniknąć, po prostu na 98 spalanie detonacyjne będzie rzadszym zjawiskiem. Jeśli ktoś daje w palnik, gwałtownie przyspiesza, często trzyma motocykl na wysokich obrotach to lepiej mu będzie na 98. Nie musisz być takim ignorantem, czasem warto się czegoś więcej dowiedzieć.
@kipowrot: to prawda, ale spalanie stukowe powiązane jest głównie ze stopniem sprężania, a nie wprost z prędkością obrotową. Co więcej, spalanie stukowe, jeśli już występuje, to częściej w zakresie niskich i średnich obrotów, a nie wysokich. Idąc dalej, zamiast lać 98 i czuć się dobrze, wystarczy dalej lać 95, a zaoszczędzone pieniądze wydać na nowe świece albo na często pomijaną synchronizację wtrysków - to
@Imperatoris: otworzyłem instrukcję i przekartkowałem :D Na początku przy opisie ogólnym motocykla.
@apee: tak, bo oznaczenia Ex są od paru lat i pewnie w tym czasie dodali również taką informację do pojazdów.
@kipowrot: XD niby wiesz co to jest liczba oktanowa i do czego służy, ale już Twoje wnioski są zbyt daleko idące. Powiedz mi proszę - jakim cudem silnik zaprojektowany pod ron91 ma nagle zacząć mi spalać stukowo
Dzisiaj, chwilę po 19 po długiej chorobie odeszła moja mama która opiekowałem się przez ostatnie 7 lat. Dzielnie znosiła trudny niepełnosprawności oraz ciężar choroby. Niech spoczywa w pokoju.
A konkretniej chodzi o ten fragment:
https://www.youtube.com/watch?v=NDDzrfbKCYQ&feature=youtu.be&t=1071
Zawsze lałem PB95 do motocykla, nie myśląc nawet o PB98. Tutaj mówi, że powinno się tankować benzynę 98 oktanową.
I teraz nie wiem, czy przez ten cały czas popełniałem błąd i powinienem używać 98?
Jak to u was wygląda? 95 czy 98?
#motocykle
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Instrukcja mojego motocykla ofc mówi o liczbie oktanowej. A nie o biokomponentach. W aucie tak samo, ale nie mam pod ręką.
@Imperatoris: lejesz co mówi producent. I tyle. Cała reszta to zwykłe #!$%@? ludzi, którzy nie znają tematu i co oznacza liczba oktanowa.
@kipowrot: to prawda, ale spalanie stukowe powiązane jest głównie ze stopniem sprężania, a nie wprost z prędkością obrotową. Co więcej, spalanie stukowe, jeśli już występuje, to częściej w zakresie niskich i średnich obrotów, a nie wysokich. Idąc dalej, zamiast lać 98 i czuć się dobrze, wystarczy dalej lać 95, a zaoszczędzone pieniądze wydać na nowe świece albo na często pomijaną synchronizację wtrysków - to
@apee: tak, bo oznaczenia Ex są od paru lat i pewnie w tym czasie dodali również taką informację do pojazdów.
@kipowrot: XD niby wiesz co to jest liczba oktanowa i do czego służy, ale już Twoje wnioski są zbyt daleko idące. Powiedz mi proszę - jakim cudem silnik zaprojektowany pod ron91 ma nagle zacząć mi spalać stukowo