Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się nad montażem LPG w kilkunastoletnim samochodzie. Mam jednak obawy czy warto. Przede wszystkim cena instalacji prawdopodobnie wyjdzie około 4000 zł (silnik 3.0). Boję się, że ktoś spartoli montaż i np w miejscach wiercenia pod przewody instalacji czy pod zbiornik pojawi się korozja. Ponoć wlew pod klapką to już legendarne miejsce na rdzę - nie wiem ile w tym prawdy. Sam znam akurat osoby, które bez problemów jeżdżą lata już na LPG, ale wolę jeszcze Was dopytać o zdanie. Druga sprawa - czy znacie kogoś z Krakowa, kto dobrze to zamontuje? (Podobno mega ważna sprawa by zdjąć kolektor dolotowy przed wierceniem, niektóre zakłady słyszałem, że wiercą na samochodzie, a opiłki lecą pięknie do silnika). Wiem, że się naczytałem mitów itp. - rozwiejcie moje wątpliwości ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #samochody #lpg #krakow
  • 23
@brylek: Mi by się opłacało dawno ale odpuściłem bo po prostu szkoda mi było bagażnika (bo jeśli zbiornik to wielki żeby był zasięg z tego) ale głównie to po prostu obawiałem się i tak wiecznych komplikacji z tym, regulacji, kombinowania i kto wie czego jeszcze. Możliwe że uniknąłem masę problemów zostając po prostu przy benzynie i spokój :)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Saeglopur: właśnie mam te same rozterki. Na benzynie wiem, że przejedzie jeszcze sporo bez problemów żadnych. Po drugie zbiornik w kole da mi jakieś 300-350km zasięgu.
@brylek: Ostatnio mi mirki wyjaśniły że ja zrobiłem błąd nie instalując LPG w moim 25 letnim bmw.

Czy warto instalować w starym aucie?

A dlaczego nie? Skoro nawet przy 3.0 R6 inwestycja zwraca się po 25k km to rok lub półtora i masz z głowy a dalej jeździsz za półdarmo. Ofc gazowników trzeba znaleźć dobrych ale to jest zupełnie inna kwestia.
@brylek: zależy od tego ile jeździsz, stanu auta i ile planujesz go mieć przy sobie.
Jeżeli stan auta i do silnika nie ma zastrzeżeń (pozwala na regulację zaworów) i więcej niż 30k planujesz nim przejechać to montować.
Poniżej tego bym nie montował...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@cwlmod: dzięki, w takim razie przemyślę sprawę
@Issac: co do regulacji zaworów w V6 to muszę zerknąć jak to wygląda, ale generalnie ponoć ten silnik jest bardzo spoko do gazu.
30kkm spokojnie zrobi, planuję więcej.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Issac: czyli rozumiem nie obawiać się montażu? Widziałem, że się wycina trochę blachy właśnie w miejscu koła zapasowego i to mnie trochę zraziło ;D
Oprócz tego narusza się nadkole w celu zamontowania wlewu.
@brylek: Nigdy nie widziałem potrzeby wycinania, zresztą bez Twojej zgody nie powinni nic wycinać więcj niż na przewody - absolutnie bym się tym nie przejmował.
Ja preferuję wlew w zderzaku, własnie z powodu potencjalnej rdzy we wlewie, oraz zwykłej wygody (nie trzeba latać z przejściówką)
Absolutnie nie przeszkadza mi wizualnie korek w zderzaku!

Jedyny typ pojazdu do którego bym nie montował LPG to klasyk/zabytek albo zadbany youngtimer z potencjałem.
Diesla osobowego
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Issac: ja również wolę nie ryzykować z korkiem pod klapką. Chyba zostałem przekonany. Uderzę do polecanych warsztatów o wycenę i konfigurację.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@brylek: zakładaj jeżeli masz zamiar polatać tym trochę. Też mam MK3, zrobiłem na lpg 130 tys i zajechalem silnik (1.8 tak ma niestety) ale w stosunku do pb czy on zwróciła się instalacja i sam samochód :-)
Zasięg mniejszy, kiedy latałem do pracy do Krakowa tankowałem co 2 dni, trudno.
Jezeli stag to na ul. Hamernia jest mały zakład. Są męcząco upierdliwi i dokładni. Serwis po 19 tys trwa godzinę objazdy
@sorek: Jest tam w mGas ktoś konkretny ogarnięty, czy wszyscy dają radę? Mam staga na gwarancji, co zakładałem w innym miejscu, ale już nie chciałbym tam robić a potrzebuje wyregulowac od nowa chyba...
@Mathouse88: