Wpis z mikrobloga

Biblia na temat małżeństw z dziećmi:

17 Zabijecie więc spośród dzieci wszystkich chłopców, a spośród kobiet te, które już obcowały z mężczyzną. 18 Jedynie wszystkie dziewczęta, które jeszcze nie obcowały z mężczyzną, zostawicie dla siebie przy życiu.


Lb 31, 17-18

12 I znaleźli wśród mieszkańców Jabesz w Gileadzie czterysta młodych dziewic, które nie obcowały z mężczyznami, i przyprowadzili je do obozu w Szilo, znajdującego się w ziemi Kanaan. 13 Następnie całe zgromadzenie wysłało przedstawicieli do synów Beniamina, zebranych na skale Rimmon, aby oznajmili im pokój. 14 Wówczas wrócili Beniaminici i dano im za żony zachowane przy życiu kobiety z Jabesz w Gileadzie, lecz nie było ich dosyć dla wszystkich.


Sdz 21, 12-14

#pedofilia #tylkoniemownikomu #nicsieniestalo #4konserwy #neuropa #biblia #chrzescijanstwo #konfederacja
  • 16
@spejseks @R187 Trudno o potępianie bezpośrednie, w tamtym okresie życie bywało dosyć krótkie, związki małżeńskie zawierano wyjątkowo wcześnie, Julia z książki Szekspira miała 12-14 lat a działa się to o wiele wiele później niż w okresie Chrystusowym, w samym średniowieczu dziewczynki które osiągnęły kobiecość w postaci miesiączki, już zostawały matkami wielu dzieci, a z pewnością nie były w wieku dziś pojmowanym jako przystępny czy pelnoletnie

Nie wspominając że nie było potępiane tzw
@R187: Czy ty chcesz mi powiedzieć, że Biedroń jest żydem? Przypominam, że dekalog dekalogiem, ale wpisy w starym testamencie są zwyczajnie przestarzałe i dlatego został napisany Nowy Testament. Tak przynajmniej mnie uczył katecheta (ja sam jestem ateistą)
@Back_Space: Niezły fikoł xD


@R187: ośmieszasz się. Pierwszy cytat pochodzi z Tory a konkretnie z Księgi Liczb. Drugi cytat pochodzi z Newiim a konkretnie z Księgi Sędziów. Obie księgi wchodzą w skład Biblii hebrajskiej - Tanach.
Tak więc przypieprzanie się tymi cytatami do Chrześcijan jest słabe bo napisali je Hebrajczycy. Chrześcijanie przyjęli je do kanonu.
2064 Tradycja Kościoła, będąc wierna Pismu świętemu i idąc za przykładem Jezusa, zawsze przyznawała Dekalogowi pierwszorzędną rolę i znaczenie.

2065 Od czasów św. Augustyna "dziesięć przykazań" zajmuje pierwszorzędne miejsce w katechezie przyszłych ochrzczonych i wiernych. W XV wieku ustalił się zwyczaj wyrażania przykazań Dekalogu w formułach rymowanych, łatwych do zapamiętania i o pozytywnym charakterze. Używa się ich jeszcze dzisiaj. Katechizmy Kościoła często dawały wykład moralności chrześcijańskiej według porządku "dziesięciu przykazań".

2066 Podział