Wpis z mikrobloga

Pomocy! Czy są jacyś znawcy francuskiej motoryzacji? Mam Megane II a wraz z nią problem. Pod koniec 2019 auto zaczęło znosić. Oddałem na zbieżność, ustawili, powiedzieli, ze belka z tylu jest lekko walnięta. Odebrałem auto, stwierdziłem, ze jak wcześniej jeździłem z kierownicą skręcona w lewo tak teraz mam w prawo. Oddałem do poprawki i znowu miałem kierownice skręcona w lewo.
Ogólnie od stycznia do kwietnia miałem robiona zbieżność przynajmniej raz w miesiącu, bo co zmieniałem mechanika to robił tylko zbieżność. Po odebraniu auta sytuacja wyglądała mniej więcej tak, ze kierownica była skręcona, ale nie wyczuwałem na niej luzu. Po jakimś czasie podczas jazdy na wprost czułem się jakbym dostawał boczne podmuchy, raz z lewej raz z prawej. Czasami ruszałem i kontrowałem w lewo, a czasami w prawo. Pod koniec maja zaliczyłem rów.
Wymieniłem:
Drążek kierowniczy, belka tylna, sprężyn i amortyzatory tyl, tuleje belki. Po cichu liczyłem, ze będę jechał prosto.... ściąga w prawo...
Ktoś ma jakiś pomysł?
Aha! Po drodze wymieniłem opony i kupiłem inne felgi
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #renault #megane
  • 15
Drążek kierowniczy, belka tylna, sprężyn i amortyzatory tyl, tuleje belki. Po cichu liczyłem, ze będę jechał prosto.... ściąga w prawo...


@Zglad_metalograficzny: i rozumiem, że zrobiłeś również zbieżność w sensie pełną geometrię kół?
@Zglad_metalograficzny: sprawdź kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (czy są równe po obu stronach (różnica ma być mniejsza niż pół stopnia, a najlepiej równe)). Powinieneś mieć te dane z wydruku po zbieżności. Będzie ściągać po stronie z mniejszą wartością.
@BillyGugu: nie mogę znaleźć faktur na to auto, ale jakieś gumy wymieniałem. Na przeglądzie kazałem diagnoście trzepać ostro auto, powiedział tylko „w normalnym aucie powiedziałbym, ze wózek ma luzy, ale to Francuz...”. Nie zliczę ile razy auto było na szarpakach i ile razy słyszałem „zawieszenie jest idealne”.
Teraz jeszcze po incydencie z rowem prosiłem, żeby sprawdzili maglownice. Wszystko ok.
Jeden mechanik nawet powiedział:

Według mnie to poprzedni mechanicy nie robili zbieżności,
@BillyGugu: jakiś trop jest. Jeszcze jedna sytuacja mi się przypomniała.
Auto kupiłem na stalufelgach. Dokupiłem alufelgi i pojechałem sobie zmienić. Ogarnąłem się, ze nie mam śrub do aluminium, skręciłem na tym co miałem, poszedłem do sklepu, zamówiłem śruby pod alu. Odebrałem, i chciałem wymieniać koło po kole. Poluzowałem śruby w lewym przodzie i wymieniałem jeden za jeden. Jak podkręcałem ostatnia, górna, śrubę to koło mi oklapła i oparło się na pozostałych
@Zglad_metalograficzny: A przekładnie kierowniczą wymieniłeś? Generalnie to nie da się naprawiać aut przez internet...Dobrze by było rozebrać cały przedni zawias, ściągnąć półosie, sanki i po kolei każdy element poddać inspekcji, wszystkie silentblocki wymienić na nowe bo to dobra okazja na to.