Wpis z mikrobloga

#gry #grypc #grykomputerowe #pcmasterrace #wiedzmin #cod #bioshock #teamfortress2

Cofnijmy się kilkanaście lat wstecz, do roku 2007, najbardziej przełomowego roku growej branży ostatnich dwóch dekad i powspominajmy razem najważniejsze premiery. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

★ "Crysis" .
Prawdziwa i jak dotąd ostatnia rewolucja w temacie oprawy wizualnej. Crytek nie szedł na żadne kompromisy i dał nam grę wyglądającą lepiej niż wszystko co widzieliśmy wcześniej (a także co zobaczymy parę lat później).

★ "Call of Duty 4: Modern Warfare".
O tej grze można by pisać długo, ale najważniejszym jej dziedzictwem jest to, iż wprowadziła ona modę na FPS-y z akcją osadzoną we współczesności.

★ "Portal" i "Team Fortress 2"
Valve miało swoją platformę dystrybucji już od kilku lat, ale nie miało gier, które by ją odpowiednio mocno promowały... aż do 2007.

★ "S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla"
Gra przez wiele lat tkwiła w developerskim piekle. Coś tam niby powstawało, ale datę premiery przekładano kilka lat. Po jej ukazaniu się na rynku można było napisać: warto było czekać! Niesamowity, niepowtarzalny klimat i wymagający gameplay sprawiają, że do dziś dnia cała seria jest unikalna i warta ogrania.

★ "Assassin's Creed", "Men of War", "Uncharted", "Mass Effect", "Bioshock"
Początki uznanych serii gier.

★ "World in Conflict"
Zacząłem graficznym benchmarkiem i nim też zakończę. Jeśli pierwszy raz czytacie o tym erteesie, to wiedźcie, że w roku wydania odstawiał konkurencję zarówno oprawą, jak i wymaganiami sprzętowymi, a w CD-Action jeszcze przez kilka następnych lat testowano wydajność komputerów tą właśnie grą.

POLSKIE AKCENTY:

★ "Wiedźmin".
Pierwsza polska gra, która osiągnęła tak znaczący międzynarodowy sukces, zarówno komercyjny, jak i artystyczny. Była to także pierwsza polska growa superprodukcja, kosztująca bajońskie na owe czasy pieniądze - 30 milionów złotych.

★ "Terrorist Takedown 2"
Budżetowy FPS od City Interactive (dziś CI Games). To bodaj pierwsza ich gra hulająca na silniku Jupiter EX, napędzającym dwa lata wcześniej kultowy dziś "F.E.A.R." Polacy nie byli co prawda wstanie wyciągnąć z tego potężnego silnika zbyt wiele, ale jedno oddali przyzwoicie - feeling strzelania. Wymiana ognia w tej jak i paru innych grach tego studia chodzących na Jupiterze jest intensywna i soczysta. Sama gra jest jednak krótka, bardzo słaba i warto o niej wspomnieć tylko dlatego, że to był pierwszy krok CI w kierunku gier niekoniecznie-budżetowych. Krok mały i nieporadny, ale jednak. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

★ "Two Worlds"
Ambicje twórców tego erpega były duże, zbyt duże jak na niewielkie siły przerobowe studia za grę odpowiedzialnego. Sytuacji nie poprawiał fakt, że w kraju nad Wisłą żyło się wówczas growym "Wiedźminem".
  • 2
★ "World in Conflict"

Zacząłem graficznym benchmarkiem i nim też zakończę. Jeśli pierwszy raz czytacie o tym erteesie, to wiedźcie, że w roku wydania odstawiał konkurencję zarówno oprawą, jak i wymaganiami sprzętowymi, a w CD-Action jeszcze przez kilka następnych lat testowano wydajność komputerów tą właśnie grą.


@BardzoDobryLogin: Konkurencji w dziedzinie RTSów to za dużej nie było i nie ma, niestety po złotych latach ciągle trwają lata posuchy. Przy czym WiC to