Aktywne Wpisy
Wrrronika +12
Na nocnej może siedzieć jedynie przegryw, wieczny singiel, bezrobotny i zraniona "artystyczna dusza". A to tylko twój opis
Właśnie wyciągnąłem z giry opitego grubego kleszcza. Zostało czerwone. Ja prdl jeszcze tego brakowało.
http://pie.net.pl/wp-content/uploads/2018/07/PIE_Belt-and-Road.pdf
Jak będe miał wolną chwilę może coś napisze w tej sprawie, jak coś będe wołał
Plusy:
+ Dodatkowa infrastruktura
+ Potencjalny hub
+ Impuls do rozwoju infrastruktury pomocniczej (linie kolejowe/autostrady/terminale przeładunkowe)
+ cło unijne może zostawać w Polsce
Minusy:
- Za duży projekt może okazać się nierentowny i trwale obciążać budżet swoją megalomanią
- Centralizacja całego ruchu w centrum Polski jest nieopłacalna i stworzy zatory wokół terminala (autostrada A2 Warszawa-Łódź) już i bez tego się zatyka oraz długi czas dojazdu z terenów krańcowych (Suwałki/Rzeszów/Szczecin), zdecentralizowana
Oczywiście założenie jest takie, że CPK wyjdzie co wcale nie jest takie oczywiste.
1) Kolej w UE odpowiada za jakieś 20% całego transportu, w Polsce za jakieś 10% - nie spodziewałbym się gigantycznych zmian w natężeniu ruchu nawet gdybyśmy doprowadzili infrę kolejową do ich poziomu.
2) No właśnie, jako hub generuje duży ruch tranzytowy który już teraz w tym rejonie jest gigantyczny a będzie jeszcze większy (viaBaltica skierowana na Warszawę, plus A2 dociągnięte do granicy z Białorusią). Już dzisiaj np. ciężarówki mają zakaz
Minusy
- Dużo bardziej pilną inwestycją jest odejście od węgla i budowa elektrowni atomowych.
- Wirus spowodował trwały spadek popytu podróży lotniczych, obecnie nowe lotniska nie mają sensu ekonomicznego.