Wpis z mikrobloga

Siemano Mirki. Trochę odsapnąłem po emocjonującym weekendzie na torze Kielce i Autodrom Jastrząb, więc zabieram się do pisania relacji. Zapraszam do lektury ( ͡° ͜ʖ ͡°).

18.07 Tor Jastrząb SuperOES:

Krótką relację Video macie na moim profilu na insta: sliwa_racing W sobotę około 6:30 wyjechałem z Krakowa na moje pierwsze zawody. Tor Kielce- ścigającym się nie muszę przedstawiać. Jednak dla tych co nie w temacie krótka charakterystyka obiektu. Tor Kielce powstał w 1977 roku. Dzieli się na dwie sekcje: dolną, na której często organizowane są zawody kartingowe(bardzo kręty i śliski) oraz górną przez las- bardzo szybki odcinek z kilkoma trudnymi zakrętami na których prędkości w seryjnym clio dochodzą do 160 km/h. O ile nawierzchnia na drugiej części jest spoko, to ta na kartingowej części pamięta jeszcze czasy PRLu ( ͡° ͜ʖ ͡°). Tor wygląda jak typowy obiekt z PRLu-aby zobrazować wygląd wspomnę, że do dziś jest to miejsce giełdy samochodowej. Głos organizatora przez megafon oraz budka z kiełbaskami i frytkami, w której zapłacisz tylko gotówką robi klimacik lat 80’. Na torze panuje rodzinna atmosfera, każdy zna każdego. Mimo, że byłem pierwszy raz nie czułem się wyobcowany. Chłopaki na parkingu (gdzie wszyscy się rozkładają podczas zawodów) widząc, że mam problemy z dystansami podeszli i pomogli. Dzięki nim też wyluzowałem przed pierwszym kółkiem.

Dobra, teraz przejdźmy do samych zawodów. Rywalizacja toczy się w VI klasach:

Klasa I : do 1000ccm- głownie maluchy. Jednak nie dajcie się zwieść, z tych maluchów została tylko buda. Mocno pomodzone furki.

Klasa II : od 1000ccm do 1400ccm- tu spotykamy zazwyczaj seicento, Civica, Peugeota 106/Citroena Saxo oraz Suzuki Swift.

Klasa III: od 1400ccm do 1620ccm- jedna z najmocniej obsadzonych grup. Królują tu dzikie hondy dłubnięte nawet na 200 koni. Przypominam, że to pojemność do 1600 bez turbo (òóˇ) Poza hondami mamy Citroeny Saxo/C2 i Peugeoty 106.

Klasa IV: od 1620ccm do 2000ccm: - Kolejna grupa zdominowana przez dokokszone Hondy i Clio, zdarzają się też Astry GSI. Tu moce powyżej 200km. Naprawdę jest szybko.

Klasa V: powyżej 2000ccm z napędem na jedną oś- Czyli samochody tylno lub przednionapędowe powyżej dwóch litrów. Zazwyczaj Hothatche i BMW.

Klasa VI: powyżej 2000ccm AWD- Tutaj jest rzeźnia. Królują Lancery i Subaru. Oczywiście napęd na wszystkie koła i moce powyżej 350 km.

START:

Startowałem w klasie IV. Tor miał dwa okrążenia z nitką pod górkę, czyli zaczynając od odcinka kartingowego do góry w las. Następnie była zmiana trasy z góry na dół. Jak już wyżej pisałem na Kielcach jest ślisko. Źle dobrałem opony z twardą mieszanką, nie było trakcji. Zabrakło także mocy i skilla xD. W trzecim przejeździe uderzyłem w szykanę z opon, opona odbiła i znokautowała sędziego xD. Na szczęście nic mu się nie stało. Clio ucierpiało, urwałem zaczep przedniego zderzaka i skrzywiłem końcówkę drążka kierowniczego. Na szybko podkleiłem zderzak taśmą i jechałem dalej.
Zawody trwały do 16:30. W klasie zająłem zaszczytne drugie miejsce … Od końca xD. Kara za uderzenie w szykanę 10 sekund. Widząc zainstniałą sytuację z sędzią odpuściłem zamiast cisnąć do końca po wynik, straciłem dodatkowe 20 sekund :/. W generalce zająłem 77 miejsce na 93 startujących. Super zabawa, duch rywalizacji napędza i troszkę stresuje. Gdybym tylko wstawał wcześniej, trenował częściej … ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Podsumowując: Fajni ludzie i dużo wiedzy na temat przygotowania auta na kolejne zawody. Planuję regularnie jeździć na Kielce żeby mierzyć się z innymi zawodnikami.

Na pytania odpowiem w kolejnym poście, żeby Was nie zanudzać notką na 2 kilometry( ͡° ͜ʖ ͡°). Łapcie fotę rannego clio.

Wołam wszystkich plusujących i zapraszam na tag #sliwaracing

#motoryzacja #samochody #hobby #wyscigi #kubica #kielce
Pobierz
źródło: comment_1595252467AaFS2sslDEg1Jd1yGzMmCC.jpg
  • 73
@BadTrip: @Bofsky: @OrzechowyDzem: @Dymass: @myz_czarodziej:

Opony: Na przodzie Race GC mieszkanka twarda, tył toyo R1R. Na codzień jeżdzę na R1R. Na zawody albo Race GC twarde, albo średnie. Po tym weekendzie przesiadam się na średnie/miękkie. Jest nieziemska różnica. Hamulce przód- tarcza jakieś gówno z uwagi na ceramiczne klocki CL Brakes, na jeden komplet klocków lecą 2/3 komplety tarcz ( ͡° ʖ̯ ͡°). Tył
@#!$%@? bc racing to bardzo dobry gwint. Budzetowy, ale jednak markowy. Heble to ja bym szukal zaciskow od mocnego renault, albo sa 4tloczki brembo od merca S500. Komplet kupisz za 200zl + regeneracja i trzeba adaptery robic. Tarcze to bym dal szanse Mikoda z linii GT. Sa nacinane i wiercone, a nie zbanczysz. Klocki ds2500 to dobra opcja, choc na tor bym szukal ebc yellow stuff. Lej gestrzy olej, a nie jakas
@#!$%@?: ej wyglądam jak Ty XD bez kitu nawet zdarza się taki sam ubiór, tylko trochę młodszy chyba xD pozdro Miras ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W ostatnim poście pytałem o orientacyjne koszty tego ile taka zabawa kosztuje bo też chciałbym spróbować, myślę od dawna. Licencja KJS to trzeba kilka ladnych tysi szykować a gdzie składki za wyjazdy na tor, opony itp. Skrobnąłbyś coś o tym? ;)