Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Cześć Mirko.
Chciałbym się z wami podzielić czymś co mnie bardzo zasmuciło. Sprawa mocno mnie dotknęła i może przelanie tego na formę pisemną trochę pomoże ale do rzeczy.
Ostatnio w sieci pojawiły się informacje jakoby WOT przebierał się za policjantów i pacyfikował tłumy popierające tęczowych ludzi. Są to doniesienia irracjonalne ale patrząc na reakcje, bardzo wielu ludzi w to wierzy. W komentarzach pojawiają się określenia typu: „neofaszyści, pisowskie zomo (lub ormo), bandziory, zbrodniarze” – a to akurat te bardziej cenzuralne. Uraziło mnie to, bo sam jestem WOTowcem i praktycznie od marca swoje życie codzienne podporządkowałem temu, by ludzie czuli się bezpieczni.

Trochę o mnie: z zawodu jestem ratownikiem medycznym, jeżdżę w pogotowiu w jednym z dużych miast wojewódzkich. Ponad to pracuję w pewnej Spółce z racji, że poza wykształceniem medycznym mam też wykształcenie inżynierskie i ekonomiczne. Spółka w czasie pandemii miała dość spory przestój (na szczęście obyło się bez zwolnień i redukcji wypłat), więc uzyskany wolny czas postanowiłem przeznaczyć na pogotowie i WOT zamiast siedzieć w swoich czterech ścianach. Bałem się jak każdy (głównie o swoich bliskich), nikt wtedy nie wiedział jak groźny jest wirus, w końcu nie był dobrze przebadany i nie wiadomo było jak wiele ofiar pochłonie, co w połączeniu z doniesieniami z Chin, czy Włoch tworzyło aurę strachu i zaszczucia. Do pracy jeździłem z gotowymi posiłkami i ubraniami na przebranie, bo nigdy nie mieliśmy pewności, czy nie trafimy na tygodniową kwarantannę. Kilku moich kolegów z pogotowia zachorowało z czego jeden walczył 8 tygodni, najpierw w szpitalu, później już po ustabilizowaniu stanu – w domu. Zdiagnozowano mu zwłóknienie płuc oraz wczesną fazę astmy.