Wpis z mikrobloga

Thief (2014)

Być może będę osamotniony w tej niepopularnej opinii, ale uważam że Thief z 2014 roku to dobra i fajna gra - jest to dla mnie jeden z nielicznych przypadków, w których tak pozytywnie się zaskoczyłem biorąc pod uwagę oceny i opinie o tej grze. Zacznę od samego początku - znam serię Thief, chociaż osobiście nie przeszedłem żadnej ze "starej" części. Thiefa z 2014 roku nabyłem w wielkiej charytatywnej paczce 50+ gier na Steam za 120 zł w maju i nie planowałem grać w ten tytuł, ale ostatnio mając tak wiele gier "do przejścia" w bibliotece postanowiłem losować następną grę, którą będę przechodzić wg. danego gatunku (w tym wypadku FPP). I tak oto wylosowałem właśnie Thiefa ( ͡º ͜ʖ͡º) Nie przejmując się słabymi ocenami gry - zainstalowałem go i tak jak wspomniałem wcześniej... bardzo pozytywnie się zaskoczyłem.
Najmocniejszą stroną Thiefa jest moim zdaniem rewelacyjny, mroczny klimat mieszanki średniowiecza, gotyku, ery wiktoriańskiej i steampunku, w połączeniu ze świetnymi lokacjami misji. Sama gra ma bardzo wygodne sterowanie i mechanikę skradania się, gra się po prostu przyjemnie. Z tego co czytałem - ludzie robili zarzut grze, że trzeba było sprawdzać i oglądać animacje otwierania skrytek (typu szafka, regał) - a dla mnie to akurat zaleta która dodawała immersji. Oprócz tego na plus większość fabularnych misji (zakład dla obłąkanych Moira - choćby dla tej jednej misji warto zagrać w grę - rewelacja), ciekawe elementy/historie w znajdowanych dokumentach (przypominają trochę polotem te z Wiedźmina 3) i długość gry (u mnie było to ok 37 godzin, starałem się przeszukać wszystkie możliwe skrytki i kryjówki).
Gra oczywiście posiada wady, zresztą część wielu recenzji negatywnie oceniających grę ma swoje podstawy. Jak dla mnie największą wadą jest dosyć monotonne przebijanie się przez uliczki miejskie pomiędzy misjami (choć w założeniu miał to być element eksploracji), momentami nierówne/słabe AI przeciwników (choć nie zawsze, kilka razy mnie zaskoczyli) i czasem spotykane bugi techniczne (np. w animacji NPC, problemy z fizyką gry) - chociaż z tego co czytałem gra została już solidnie spatchowana po premierze. Oprócz tego szkoda, że gra jest dosyć liniowa (można robić zadania poboczne między misjami fabularnymi, ale same misje przechodzi się już jak po linii) - bardzo zmarnowany potencjał całej gry/mechaniki.
Podsumowując - gra warta przejścia, szczególnie jeśli ktoś (tak jak ja) ją ma w swojej bibliotece ale nie planował w nią zagrać z powodu kiepskich ocen w internecie. Rewelacyjny klimat większości misji dla osób lubiących mroczne klimaty. Dla fanów skradanek natomiast pozycja obowiązkowa IMO (oczywiście starzy wyjadacze starych Thiefów będą mieć pewnie odmienne zdanie)...

Po przejściu Thiefa zrobiłem kolejne losowanie i tym razem wybór padł na Far Cry 3 - ale o nim napiszę jak go skończę (ʘʘ)

#gry #thief
Adax_DD - Thief (2014)

Być może będę osamotniony w tej niepopularnej opinii, ale u...

źródło: comment_1600856495TXtKqD37PdxClrGsa3PCt3.jpg

Pobierz
  • 17
@v1vAz: Zgadza się ( ͡º ͜ʖ͡º)
Większość misji była świetnie zrobiona, np. dom uciech i dziury do podglądania, huta przerobiona na krematorium, rezydencja tego inżyniera, klimat naprawdę rządzi.
@TrueGrey: No wyobrażam sobie, że fani starych części byli rozczarowani i na pewno duża część słabych ocen jest przyznawana z perspektywy fanów pierwszych części.
@Adax_DD: już przy premierze Thief: Deadly Shadows był lekki ból dupy bo pomimo, że klimat i grafika jak na tamte czasy była niesamowita to gra została bardzo uproszczona, szczególnie pod względem swobodnego przemieszczania się. Thief 4 jako samodzielna produkcja ujdzie ale jako kontynuacja serii, która stworzyła gatunek skradanek i ma po dziś dzień jeden z najlepszych silników dźwiękowych to nie ma startu.
@Adax_DD: Wołaj do następnych ze swojej wielkiej bazy gier :) albo załóż tag.
Ja powoli zbliżam się do końca Wiedźmina 3 (gram po raz pierwszy, już ok 150h w sumie), ale potem chętnie coś innego ogram :) a jestem bardzo mocno zacofany z tytulami (jakieś 20 lat) :)
@tegie: Ok. Ja ogólnie od wielu lat skupiałem się na grze ze znajomymi w gry multiplayer (WoT, WoWS, DayZ, wcześniej Battlefieldy itd.), a że kupowałem w promocjach gry to nazbierała mi się cała masa gier do nadrobienia. Teraz jednak trend mi się odwrócił i ogrywam powoli (głównie w weekendy bo w tygodniu po pracy to mało czasu) właśnie różne tytuły, nawet te bardzo stare ( ͡º ͜ʖ͡º
@belwarg: No ja dziele gry wg. gatunku np. FPP, RPG, TPP. Potem w pliku tekstowym wypisuje sobie tytuły, każdy w nowej linii. Następnie wchodzę na stronę https://wheeldecide.com/ i wklejam z pliku tekstowego tytuły używając opcji "Paste List". I koło fortuny gotowe do użycia ( ͡º ͜ʖ͡º) Możesz zmienić sobie długość obracania koła żeby było ciekawiej i być w dłuższej niepewności ( ͡ ͜ʖ
Adax_DD - @belwarg: No ja dziele gry wg. gatunku np. FPP, RPG, TPP. Potem w pliku tek...

źródło: comment_1600872185hyO8BQqKiIqsJKh0SWi0iI.jpg

Pobierz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Adax_DD: thief w porównaniu do poprzednich części był jak najeżona błędami szkoła specjalna z uciętą ogromną ilością możliwości. Jak upośledzony bękart tej serii
Kurde pierwszy Thief to był trudny. Doszedłem bez poradników do misji gdzie trzeba było strzałą wodną zgasić jakąś pochodnie czy zapalić zapalającą. Dobra w poradniku było że głos szeptał jakąś zagadkę-podpowiedź na którą nie zwróciłem uwagi. Ale później trzeba było jakieś drzwi znaleźć, które chyba bym z miesiąc szukał. Rzuciłem bo jakoś nie bawiło mnie takie podejście ze staroszkolnych gier gdzie przeczesuje się każdy kąt pół dnia aby znaleźć rozwiązanie które da
@Adax_DD: Mirek wiem że pisałeś to ponad 4 miesiące temu, jestem fanem serii i ogrywałem wszystkie części a ostatnią 4 skończyłem mniej więcej w chwili publikacji Twojego posta, nie zwykłem jednak wtedy szukać tagów odnośnie gier na wykopie.
Zgadzam się z Tobą że nie jest to zła gra, ma swoje momenty ma swoją mechanikę, gra się naprawdę przyjemnie i gdyby nie jedna rzecz to stwierdził bym że jest to dobra odsłona