Wpis z mikrobloga

albo teraz głosuje na konfederacje i ma konto na wykopie


@FoxX21: Czasami mam wrażenie, że tacy ludzie nawet w postach o kubusiu puchatku będą musieli opluć kogoś politycznie.
Zawsze mnie ciekawił taki profil ludzi, jak robią to z zarobku to jeszcze można by zrozumieć, bo być pożytecznym idiotą i wszędzie wciskać politykę to już chyba wyższy poziom znudzenia życiem.
  • Odpowiedz
@r5678 Ten przepis z pewnością poprawa komfort ponieważ po 1: Nikt się nie zastanawia czy już pora włączyć światła czy jeszcze mogę jechać bez. 2: Każdy samochód, niezależnie od pogody jest lepiej widoczny.

No ale to trzeba dziennie poruszać się samochodem jako kierowca aby dostrzec same plusy tego przepisu.
  • Odpowiedz
O to to, też miałem dać link do tego artykułu


@vertical: @Pavlo1983
No a ja wyżej podałem statystyki i badania które stwierdzają co innego.
Ja nie wiem jak możecie widzieć w tym absurd. Oczywiście nie jest to zbawienne rozwiązanie ale nazywanie tego głupotą i absurdem jest dużą przesadą.
  • Odpowiedz
@mattz_ Absurd jakich mało, przed 2007 również z roku na rok spadała liczba wypadkow a wszyscy, również ja, jeździli bez żadnych świateł w dzień. Nie bardzo mi się chce wchodzić w dyskusję bo to i tak nie ma sensu ale odpowiedz mi na pytanie - skoro włączone światła w dzień wpływają pozytywnie na bezpieczeństwo, to dlaczego nie ma tego obowiązku w większości panst świata? Nie trzeba świecić między innymi w Niemczech, Francji,
  • Odpowiedz
  • 3
@r5678: No to trzymaj tutaj zrzut z raportu z tamtego okresu. Najbardziej powinny nas interesować zderzenia czołowe. I widać jak na tacy dość dużą poprawę. Zgadza się to z tym co pisałem wcześniej 5-15% poprawy.


@mattz_ no i buntownik uciekl ( ͡º ͜ʖ͡º)

Dzieki swiatlom z daleka widze czy samochod stoi sobie na poboczu czy jedzie, znacznie poprawiaja widocznosc innych pojazdow w dzien
  • Odpowiedz
Dlaczego cały świat nie świeci w dzień?


@vertical: Bo ich obywatele prawdopodobnie nie są takimi dzbanami, którzy nawet w deszczu czy mgle nie zapaliliby świateł mając na uwadze potężne argumenty o paliwie, alternatorze, wydatkach.
Lepiej palić światła cały dzień niż trafić kierowcę aka "TYLKO TROCHĘ PADA, DZIEŃ JEST KURŁA, NA CO ŻARÓWKI MARNOWAĆ" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@radziuxd Czyli przed 2007 rokiem ludzie wiedzieli kiedy włączać światła a teraz by nie wiedzieli? Jeździłem w latach 2000 - 2007 bez żadnych świateł w dzień latem (bo obowiązek był w okresie zimowym) i nie widziałem takich osób, sam również włączałem światła odpowiednio wcześniej, przed zmrokiem i w deszczu. Teraz mam światła dzienne, które również przełączam na mijania jak jest deszcz i jak robi się ciemno. Widzisz na poniższym filmie samochody bez
  • Odpowiedz
Dzieki swiatlom z daleka widze czy samochod stoi sobie na poboczu czy jedzie, znacznie poprawiaja widocznosc innych pojazdow w dzien


@muak47 Skoro w Austrii w 2008 roku wycofali się z nakazu świecenia wprowadzonego w 2006 to znaczy, że u nich jakoś inaczej działa fizyka i nie było widać tej poprawy widoczności? Skoro to takie męczące jak wiekszosc ma wyłączone światła bo nie widać kto stoi a kto jedzie to dlaczego nie wprowadzili
  • Odpowiedz
Przecież suche statystyki nic nie powiedzą, czy światła pomagają czy nie. To, że statystyki nie pokazują wzrostu bezpieczeństwa, nie musi znaczyć, że światła nie pomagają, bo może być również tak, że bez świateł bezpieczeństwo byłoby jeszcze mniejsze.
  • Odpowiedz
  • 2
@PanMarian: No i bardzo dobrze robił. Jeżdżę bez świateł w dzień. Nie dość, że jest to logiczne, nie narażam się na niebezpieczeństwo przez wypalone odbłyśniki, to jeszcze się to opłaca, bo jeden mandat i dwa pouczenia to jest nic przy kosztach wymiany palników.

A ty ciołku idź wyzywaj kierowców z Zachodu od szurów, bo jeżdżą bez świateł w dzień, służących do oświetlania drogi w nocy XD
  • Odpowiedz