Wpis z mikrobloga

WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI DZIĘKI SŁOWU "PONIEWAŻ"
W 1978 roku Ellen Langer, profesor psychologii Harvard University, przeprowadziła eksperyment, w którym udowodniła magiczną moc słowa „ponieważ”.

Ellen poprosiła o przysługę ludzi, którzy czekali w kolejce do kserokopiarki w bibliotece, zadając im pytanie: „Przepraszam, mam tylko pięć stron. Czy mogłabym skorzystać z kopiarki?” 60% poproszonych osób ustąpiło miejsca w kolejce i pozwoliło na skorzystanie z kopiarki.

W kolejnym kroku postanowiła uzasadnić swoją prośbę. „Przepraszam, mam tylko pięć stron. Czy mogłabym skorzystać z kopiarki, ponieważ bardzo się spieszę?”. Dodając słowo „ponieważ” sprawiła, ze 94% osób przystało na tak sformułowaną prośbę.

Jednak Langer w swoim eksperymencie zadała jeszcze jedno pytanie: „Przepraszam, mam tylko pięć stron. Czy mogłabym skorzystać z kopiarki, ponieważ chciałabym je skopiować?”. Okazało się, że wystarczyło pseudouzasadnienie, by 93% osób pozwoliło jej skorzystać z ksera poza kolejnością.

#psychologia #perswazja #ciekawostki #qualitycontent #gruparatowaniapoziomu
Gizmo_Clan - WYWIERANIE WPŁYWU NA LUDZI DZIĘKI SŁOWU "PONIEWAŻ"
W 1978 roku Ellen La...

źródło: comment_1602603392FHVGW0cXckP1eIRAwPM5uq.jpg

Pobierz
  • 43
@Gizmo_Clan: Ostatnio w żabce do różowej podeszła kobieta i spytała: czy może stanąć przed nią do kasy, PONIEWAŻ nie ma maseczki... różowa odpowiedziała, że nie. Także argument pani (celowo z małej ) profesor jest inwalidą.