Wpis z mikrobloga

Kto by pomyślał, że historia #contentmarketing sięga XIX wieku.
Zacznijmy od Benjamina T. Babbitta, urodzonego w 1809 r. - wynalazcy, który dorobił się wielkiego majątku na produkcji mydła. W 1851 r. Babbit jako pierwszy zaczął sprzedawać estetycznie zapakowane mydło w pojedynczych kostkach.

„Wypróbuj i przekonaj się” głosiło hasło reklamowe towarzyszące eleganckim sprzedawcom, którzy wręczali darmowe próbki mydła na masową skalę. Trudno przecenić tę pionierską jak na owe czasy strategię - podziel się z klientami czymś wartościowym i pozwól im zdecydować, czy warto kupić produkt.

Z kolei pierwszym przykładem content marketingu, na długo zanim powstał sam termin, było „The Furrow”, czyli pismo dla rolników wydane w 1895 r. przez John Deere - firmę produkującą maszyny rolnicze.

Magazyn z poradami dla farmerów błyskawicznie zyskał ogromną popularność, do dziś będąc jednym z najbardziej poczytnych magazynów rolniczych w USA. Dzięki nakładowi na poziomie 1,5 mln egzemplarzy oraz dostępności w 12 wersjach językach i 40 krajach, magazyn ten sprawił, że Deere stało się marką specjalistyczną znaną na całym świecie.

Jak powiedział wydawca David Jones: „Telling stories that folks enjoy reading - and that they can use in their own operations - has been the recipe since the beginning.”

#ciekawostki #ciekawostkihistoryczne
#starszezwoje #contentmarketing #reklamakreatywna #gruparatowaniapoziomu
MaxxExx - Kto by pomyślał, że historia #ContentMarketing sięga XIX wieku.
Zacznijmy ...

źródło: comment_1603457347cFIp6PweNTdiaSPgLMm5Jo.jpg

Pobierz