Wpis z mikrobloga

Historia każdego dnia: 10 listopada #abcf1 tag do obserwowania

1923- urodził się Oscar Gonzalez

Urugwajski kierowca. Wystartował w Grand Prix Argentyny 1956 za sterami bolidu Formuły 2 Maserati A6GCM. Wyścig ukończył (wraz Alberto Urią, to były czasy gdzie kilku kierowców mogło prowadzić jeden bolid) na 6 pozycji, czyli o mały włos, a zdobyłby punkty w swoim jedynym wyścigu w Formule 1. Ich bolid był ostatnim, który przekroczył linię mety, ze stratą 10 okrążeń do zwycięzców.

1926- urodził się Art Bisch

Z racji tego, że Indianapolis 500 była oficjalną rundą F1 w latach 1950-1960, jego występ w 1958 r. należy uznać jako wzięcie udziału w wyścigu F1. Zakwalifikował się na 28 pozycji, a z wyścigu odpadł na 1 okrążeniu. Przynajmniej zrewanżował się w następnym wyścigu serii USAC (obecnie Indycar) wygrał swój jedyny wyścig w karierze. Niestety nie nacieszył się tym zwycięstwem zbył długo, gdyż doznał śmiertelnego wypadku dwa wyścigi później.

1934- urodził się Lucien Bianchi

Prabratanek Julesa Bianchiego narodowości Belgijskiej. W 1968 roku wygrał wyścig LeMans i zdobył swoje jedyne podium w Formule 1 w Monako. Więcej na temat Luciena napisałem w obszernej biografii Julesa Bianchiego:
https://www.wykop.pl/wpis/42681235/podrecznik-niedzielnego-widza-abcf1-rozdzial-11-bi/

1965- urodził się Eddie Irvine

Brytyjczyk o mały włos Mistrz Świata z 1999 roku, co byłoby niewiarygodnym rozstrzygnięciem. W wyniku kontuzji Michaela Schumachera, która wykluczyła go z walki o tytuł, to on stał się liderem w walce w 1999 roku. To tytułu zabrakł mu zaledwie 1 punkt (ale to historia na oddzielny artykuł). W Formule 1 był kierowcą Jordana (93-95), Ferrari (96-99) i Jaguara (00-02). 4 wygrane (wszystkie w 99), 26 podiów.

1989- urodził się Brendon Hartley (zdjęcie w wpisie)

2-krotny Mistrz WEC(2015,17) i 2-krotny zwycięzca Le Mans (2017,20). W Formule wiele lat spędził jako tester Toro Rosso, Red Bulla i Mercedesa. Nic nie zapowiadało, że kiedykolwiek zadebiutuje w wyścigu, ale polityka Red Bulla już o to zadbała. Po zwolnieniu Kvyata zadebiutował na końcówkę sezonu 2017 i cały sezon 2018 ścigał się w Toro Rosso. W 2018 roku raz pojechał bardzo dobre kwalifikacje w Japonii (6 miejsce), zdobył 1 pkt w Niemczech i Azerbejdżanie i 2 punkty w USA. Czyli generalnie jego wyniki były bardzo słabe, ale trudno oczekiwać od kierowcy samochodów długodystansowych, że nagle przekwalifikuje się na dobrego kierowcę Formuły 1.

Historia każdego dnia jest serią, gdzie wspominamy historyczne wydarzenia Formuły 1, które miały miejsce w konkretnym dniu.
Artykuł na stronie: https://abcf1world.wordpress.com/2020/11/10/historia-kazdego-dnia-10-listopada/
===========
Strona ABCF1: https://abcf1world.wordpress.com
Twitter ABC F1: https://twitter.com/abcf1world
Mój Twitter: https://twitter.com/AdiKjax

#abcf1 #f1
jaxonxst - Historia każdego dnia: 10 listopada #abcf1 tag do obserwowania

1923- ur...

źródło: comment_1605027953neA0vwtXsOrshjiPtb2RKg.jpg

Pobierz
  • 7
1965- urodził się Eddie Irvine

Brytyjczyk o mały włos Mistrz Świata z 1999 roku, co byłoby niewiarygodnym rozstrzygnięciem. W wyniku kontuzji Michaela Schumachera, która wykluczyła go z walki o tytuł, to on stał się liderem w walce w 1999 roku. To tytułu zabrakł mu zaledwie 1 punkt (ale to historia na oddzielny artykuł). W Formule 1 był kierowcą Jordana (93-95), Ferrari (96-99) i Jaguara (00-02). 4 wygrane (wszystkie w 99), 26 podiów.