Wpis z mikrobloga

Dobijam powoli do 25h gry na poziomie trudnym, więc krótkie podsumowanie bez spojerów. Ogrywam na PC, w 1440p, uśredniając parametry to grałem na medium. Zapraszam do dyskusji.

Plusy:
-nie ukończyłem całego wątku, ale fabuła do tej pory jest świetna. Dialogi, postacie, zwroty akcji naprawdę wszystko tu się "klei".
-muzyka jest genialna, jeden z lepszych soundtracków z jakimi miałem do czynienia w grach.
-w mojej opinii "walka" jest zorganizowana bardzo dobrze. Część aktywności robiłem po cichu, część z buta i naprawdę podobała mi się w każdym przypadku. Także walka wręcz jest dynamiczna, fajnie wyważona. Co do uproszczonego hackowania, ponieważ widziałem takie opinie, wydaje mi się, że zostało zrealizowane tak a nie inaczej, ponieważ gdyby było bardziej skomplikowane, rozgrywanie misji jako hacker byłoby bardzo długie w porównaniu do innych "klas" i na dłuższą metę pomimo większej głębi żmudne.
-model jazdy jest ok, czasami nieco za mocno czuć ciężar niektórych wozów, ale mi jeździło się naprawdę spoko. Na pewno o niebo lepiej niż w Saints Row i Watch Dogsach.
-Night City aż tonie w klimacie. Mówię tutaj tylko o samej budowie miasta, do npc przejdę później. Jeszcze ani razu nie skorzystałem z opcji szybkiej podróży ponieważ to miasto jest po prostu piękne czy to w dzień czy w nocy. Jak dla mnie jest to najjaśniejszy punkt cyberpunka. Można się zakochać w tym mieście(z pozoru oczywiście ( ͡~ ͜ʖ ͡°)).
-podoba mi się drzewko rozwoju bohatera, jest duży potencjał na powtórne przechodzenie gry
-misje poboczne są fajne, niektóre większe niektóre mniejsze. Czasami jest to tylko notka, ale przez rozmowy z fixerami i sporym zróżnicowaniem robi mi się je bardzo przyjemnie i nie czuję znużenia.
-nie czułem tej "pustki" w mieście. Po wybraniu odpowiedniej opcji, gra generowała zadowalającą liczbę przechodniów.
-widok pierwszoosobowy MIAŻDŻY i mam nadzieję, że branża podąży za tym trendem. Gdy Redzi zapowiedzieli, że nie będzie TPP, byłem bardzo, ale to bardzo sceptyczny, ale teraz uważam, że był to strzał w dziesiątkę.
-Keanu Reeves jest ok, nie czułem tej "sztywności" w jego wypowiedziach na jaką zwracali uwagę niektórzy recenzenci.

Minusy:
-w zasadzie moim największym zarzutem do tej gry jest zmarnowany potencjał Night City. Miasto jest zrobione świetne, szkoda tylko, że tak naprawdę jest martwe. Odkładając na bok main quest i poboczne nie ma w nim nic do roboty. Dlaczego w barach/punktach z żarciem mogę tylko kupić przedmioty. Nie ma żadnych animacji spożywania posiłków/chlania. Boli mnie to tym bardziej, że bugi (tutaj dygresja, że oprócz pierdół w stylu zapadnięcia się jakiejś postaci do połowy w filarze, czy sklonowania przedmiotu który postać trzyma w ręce obok jej głowy raczej nie trafiłem na nic poważniejszego, co wywołałoby coś innego oprócz pobłażliwego uśmiechu) zostaną naprawione prędzej czy później, ale przywrócenie temu miastu życia jest na tyle złożone, że nie mam nadziei, że się wydarzy.
-potraktowana po macoszemu customizacja postaci na którą często zwracali uwagę redzi w zapowiedziach. Brak fryzjerów, salonów tatuażu jest poniżej krytyki. Szkoda też, że olali zupełnie kwestię wszczepów kosmetycznych, chciałeś V z #!$%@?ą mordą a'la Maelstrom? Zapomnij. Chciałeś #!$%@?ć sobie łapy i wstawić odjechane złote dłonie? Nie tutaj. Spodobały Ci się holograficzne tatuaże Tygrysów? To sobie je ewentualnie pooglądaj na ich martwych ciałach. Tutaj też szkoda, że nie stworzyli oddzielnego slotu na ciuch dający staty i drugi na ten który wyświetla się na postaci, bo albo tworzysz potworka, albo tracisz na statach.
-al kierowców, npc jest totalnie skopane
-o policji która pojawia się za twoimi plecami, oczywiście tylko pieszo nie będę nawet się wypowiadał, skopane na całej linii tak jak al kierowców i npc.
-tutaj wspomnę o problemach na konsolach starszej generacji i poważnych bugach na pc. Mnie ten problem nie dotknął, ale jest na tyle duży, że warto o nim wspomnieć.
-z takich pierdół to niesamowicie mnie wkurza, że kamera nie oddala się podczas jazdy samochodem i nie masz szans dobrze skręcić w danym miejscu bo widzisz dany zakręt za późno i to, że nie można po ludzku zmienić radia tylko trzeba otwierać menu
-po każdym wyłączeniu muszę od nowa ustawiać napisy, żeby były pl

Co chciałbym zobaczyć w cyberpunku:
-przemodelowanie al kierowców, npc i policji
-dodanie WIELU aktywności w mieście
-jakąś futurystyczną gierkę z elementem zbieractwa(a'la gwint z W3)
-więcej opcji customizacji postaci, SZCZEGÓLNIE w trakcie gry.
-oddzielne sloty na ubrania które nosisz pod staty i te które widzisz ew system zmiany skinów
-możliwość modyfikowania kolorów ubrań
-większa customizacja broni
-customizacja samochodów
-możliwość kupna apartamentów w innych dzielnicach z opcją customizacji
-naprawę błędów i poprawę optymalizacji
-rozbudowanie znaczenia wszczepów(nie tylko jednostronne premiowanie jak największej ich ilości)

tl:dr jakiś random #!$%@? smuty o #cyberpunk2077
  • 11
  • Odpowiedz
@Ghostur:

-model jazdy jest ok, czasami nieco za mocno czuć ciężar niektórych wozów, ale mi jeździło się naprawdę spoko. Na pewno o niebo lepiej niż w Saints Row i Watch Dogsach.


ten model jazdy jest straszny
  • Odpowiedz
@alex-fortune: Tak, widziałem, że ludzie narzekali na niego często, no ale mi się po prostu podoba ¯\_(ツ)_/¯. Nie jestem fanem gatunku gier "wyścigowych", może dlatego łatwo było mnie zadowolić. Ostatnio tylko w forze pykałem, no ale jeszcze mnie nie #!$%@?ło, żeby porównać model z Horizona do cyberpunka. Jeśli chodzi o same gierki z otwartym światem, gdzie model jazdy nie jest osią rozgrywki, to cyberpunk w mojej opinii robi to gorzej niż
  • Odpowiedz
@Ghostur: Oj tru z tym brakiem wielu elementów w postaci edycji postaci. Kobiete z penisem można i faceta z waginą, ale faceta z biustem czy laski bez biusta już nie XD. Tatuaże ograniczają się dogotowych, jakby nie mogli zrobić coś jak w UFC czy WWE. Tak samo oczy. Liczyłem że zrobię oczy jak ożywionych postaci przez Edo Tensei czyli czarne i niebieskie tęczówki albo jak ghoula. Są podobne ale strasznie źle
  • Odpowiedz
@Adu_Jean: Wykreowali świat, gdzie połowa ludzi ma całe ciało wydziarane, więc tym bardziej boli mnie brak podziału na sekcje jak dłoń, przedramię, klatka, plecy przy tatuażach. Liczyłem, że będzie to minimum. Tak jak wspomniałem brak fryzjera(i barbera w domyśle) oraz tatuażysty w samym Night City jest decyzją zupełnie dla mnie niezrozumiałą. Oczekiwałem od cyberpunka kawału dobrego RPG i w tym segmencie się nie zawiodłem. Szkoda mi tylko zmarnowanego potencjału Night City
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ghostur: zapomniałeś dodać:

- tragiczny interfejs
-baardzo mała ilość rodzajów spluw (po dwa, trzy rodzaje na grupę )
- beznadziejny system odzieży - ot, ubrania z losowymi cyferkami, przez co nasza postać lata wystrojona jak wieśniak, bo damski gorset daje lepszą ochronę niż kamizelka taktyczna ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@pablo397: Do interfejsu mam neutralny stosunek. Co do spluw, to pisałem, że brakuje jakiejś opcji customizacji, bo faktycznie jest ubogo. Do systemu ciuchów też się odniosłem, że albo wyglądasz jak pajac, albo tracisz staty.
  • Odpowiedz
-nie ukończyłem całego wątku, ale fabuła do tej pory jest świetna. Dialogi, postacie, zwroty akcji naprawdę wszystko tu się "klei".

@Ghostur: Zgadzam się, szkoda tylko że trailery spoilerują pierwszą część rozgrywki i że jest ona za krótka, bo ledwo poznajemy bohaterów i koniec. Szkoda, bo można było zrobić trailery jako uzupełnienie do fabuły bez spoilowania. Kolejny minus (albo nie minus), że taka fabuła jest ograniczająca dla wolności gracza.

rozgrywanie misji jako
  • Odpowiedz
@Jah00: Co do spojlerów pierwszego aktu to fakt. Byłem w szoku, że praktycznie wszystko już wcześniej widziałem. Mi specjalnie to nie przeszkadzało, ale faktycznie mogli to rozwiązać zdecydowanie lepiej.
  • Odpowiedz