Wpis z mikrobloga

Mirki to jest konkurs na szczyt januszostwa, dawajcie swoje historie w komentarzach.

Mój zawodnik to sytuacja z tego tygodnia, a mianowicie pierwsza wypłata w nowej #pracbaza i co z tego wynikło.
Dla zrozumienia całej historii- jestem studentem przed 26 r.ż. i pracodawcy na umowie mają numer mojej legitymacji studenckiej.
Wypłata taka trochę skromna, coś mi nie pasowało, więc szybki SMS taktyczny w środku nocy do szefowej i rano odpowiedź, że nie było żadnego błędu i porozmawiamy na żywo. Ogólnie zero stresu przed tą wiadomością, bo jestem ich pierwszym zatrudnionym pracownikiem, więc błąd byłby do wybaczenia, ale teraz zaczyna coś mi tu śmierdzieć i nic bardziej mylnego. Szefowa wysyła szefa na rozmowę ze mną i dowiaduje się tyle, że to nie jego wina, że Kaczor taką ustawę se wymyślił (ta zwalniająca studentów z opłat lub ta o wyższej najniższej krajowej-szczerze mówiąc takie pierdoły gadał, żeby zamydlić mi oczy, że sam chyba nie wiedział o czym mówi) i on nie ma tyle pieniędzy, żeby mi dać (17 złoty brutto i tyle samo netto dla studenta w grudniu) wiec on mi będzie dawał tyle co osobie która nie jest studentem (czyli 11 złoty). Powiedział mi to prosto w twarz, zupełnie jakby był nieświadomy swojej głupoty. Jak zapytałam czemu nikt mi nie powiedział o tym, to stwierdził że przecież w ogłoszeniu pisało 800-900 złoty pół etatu i tego się trzyma ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na swoją obronę co do ogłoszenia, tak pisało w ogłoszeniu, ale nie zwróciłam na to większej uwagi, bo te kwoty są adekwatne dla osób których nie dotyczy ulga. W życiu bym nie pomyślała, ze chcą takie fikołki zrobić, bo nawet na umowie wpisali 20 złoty/h brutto ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°) BO JAK TO STWIERDZIŁ ŁATWIEJ SIĘ BĘDZIE LICZYŁO

Tak. Na umowie 20 złoty, w słownej umowie 17 złoty, a wychodzę z 11 złoty. Zgłaszać do PIP czy olać? Ciekawe co będzie w styczniu, bo minimalna znowu rośnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#pracbaza #przegryw
  • 9
konkurs na szczyt januszostwa