Aktywne Wpisy
rybsonk +3
Ostatnio gadałem z kumplem o gierkach i czasach podstawówki i tak mnie naszło, że aż zrobię ankietę. Mireczki, jaka gra jest dla was pierwszą która przychodzi do głowy gdy myślicie o dzieciństwie? Głosujcie w ankiecie:
#gry #grypc #ankieta #ciekawostki #grajzwykopem #gryparatowaniapoziomu
#gry #grypc #ankieta #ciekawostki #grajzwykopem #gryparatowaniapoziomu
Gra dzieciństwa to:
- GTA V 7.5% (23)
- Fortnite 3.3% (10)
- Minecraft 15.0% (46)
- Roblox 2.6% (8)
- League of Legends 6.2% (19)
- Fallout 4 1.3% (4)
- Skyrim 7.2% (22)
- Inna (napisz w komentarzu jaka) 56.9% (174)
Sla_Voy +1307
To taki koleś, który opisał jak to się stało że Anthem od BioWare był takim niewypałem. Teraz Jason napisał artykuł dla Bloomberga wyjaśniajacy co stało się z Cyberpunkiem 2077. Rozmawiał z 20 byłymi i obecnymi devkami, którzy pracowali nad grą.
Skrót wniosków z artykułu poniżej.
- Cały proces planowania był skopany od początku do końca, praca nad grą była jednym wielkim bałaganem
- Cedep jednocześnie robił grę i technologię (silnik) na której była oparta - developer porównał to do jazdy pociągiem, majac przed sobą ekipę która dopiero kładzie tory. Gdyby kładli je na kilka miesięcy zanim jedziesz, to byłoby w miarę okej, ale oni kładą je dosłownie pod twoimi kołami. To zrodziło mnóstwo problemów.
- Gra została zapowiedziana w 2012 i była w pre-produkcji do późnego 2016. Pod koniec 2016 Badowski kazał dokonać resetu wszystkich założeń i praktycznie cała praca poszła do kosza. Cały 2017 był tak naprawdę poświęcony na planowanie gry od zera. Doprowadziło to do wielu spięć i odejścia sporej cześci ludzi którzy pracowali nad Wiedźminem.
- Studio łatało braki kadrowe ludźmi z zagranicy, co dalej pogłębiało spory wewnętrzne. Generalnie do samego końca Cedepowi brakowało po prostu ludzi którzy by "dowieźli".
- Wśród developerów panowało mocne poczucie że firma skupia się bardziej na marketingu i zachwycaniu prasy niż na developmencie gry. Mnóstwo wysiłku szło we wszystkie materiały marketingowe i PR.
- Demo z 2018 to praktycznie w całości fejk - gra wtedy praktycznie nie istniała w jakiejkolwiek grywalnej postaci. Stąd też wiele rzeczy które znajdowały się w trailerach nie trafiły do finalnej gry - po prostu nigdy nie istniały poza trailerami.
- Gdy ogłoszono pierwotną datę premiery na kwiecień 2020 to developerzy myśleli że to żart - według ich przewidywań, nawet przy szalonym tempie pracy i crunchu gra byłaby gotowa na przełomie 2021/22.
- Iwiński w nowym "przeprosinowym" filmiku kłamie mówiąc że firma nie spodziewała się że wystąpi aż tyle bugów, zwłaszcza na starych konsolach - developerzy mówią że te problemy były zgłaszane, ale parcie na premierę było zbyt wielkie i nikt nie słuchał.
Co cóż. Link do artykułu po angielsku macie powyżej. Jak widać niektórym serio się uroiło że są jakimiś mesjaszami gemadevu i skoro zrobili jedną świetną grę to są już Rockstarem. Pokrywa się to też z moimi przypuszczeniami - Cyberpunk pewnie jeszcze pare miesięcy przed premierą był pofragmentowany i dopiero na ostatniej prostej został złożony do kupy. Jak coś nie działało to po prostu to wywalano, stąd brak AI, NPCe mówiące o rzeczach które się nie działy i cała masa innych pierdółek. Po prostu nie udało się na czas ukryć że spora część gry została wywalona do kosza żeby to w ogóle odpaliło.
Przykre.
#cdprojektred #cyberpunk2077 #gry #konsole #pcmasterrace
@Kozajsza: Przecież to jest bzdura, to się kupy nie trzyma. Ten dziennikarz wymyśla farmazony. W 2018 r. nic niby nie mieli, a rok później zaprosili dziennikarzy na pokazy zamknięte gdzie mogli grać 16 godzin w grę. To rozumiem też był fejk że dziennikarze w 2019 mogli grać już w grę ponad 16 godzin?
@Thorkill: Coś ci się daty rozjechały.
Pierwszy hands-on miał miejsce w połowie 2020.
https://www.theverge.com/21302888/cyberpunk-2077-preview-demo-hands-on-ps4-xbox-stadia-cd-projekt-red-impressions
16 godzin z grą dziennikarze mogli spędzić w listopadzie 2020, czyli miesiąc przed premierą.
Od demka E3 2018
@Kozajsza: jeśli dobrze pamiętam z materiału arhn o wiedźminie to podobnie wyglądało już w przypadku pierwszej gry redów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Kozajsza: Pomyliły mi się dwie rzeczy. Ale w 2019 na E3 r. były zamknięte pokazy dla dziennikarzy gdzie mogli grać już sami, nie 16 godzin ale jednak. https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/cyberpunk-2077-podbil-serca-dziennikarzy-na-e3,akcje,241955
@Thorkill: Ale kłamczuszek z ciebie.
https://me.ign.com/en/pc/162057/preview/cyberpunk-2077-thoughts-after-seeing-50-minutes-of-new-gameplay
HANDS-OFF
Nikt w to nie grał w 2019 kolego, demo za zamkniętymi drzwiami było prezentacją. Nawet w artykule który linkujesz nikt nie pisze że grał.
Pamiętam
@Kozajsza:Z założenia nie wierze żadnemu dziennikarzowi. Dla kilków są gotowi" podkręcić" każdy materiał.
"Rzekome fejkowe demo" które można w 90 proc. zobaczyć w grze i tu niespodzianka, w grze wygląda to lepiej niż na tym demie.
@Kozajsza: chciałbym żeby tak było bo wtedy dzbany by może nie uważały że wiedzą lepiej od typa który ma zawsze info z pierwszej ręki lol
@Dupazbita: wtedy tak XD i nawet IGN jest dobry ale wrzuć recenzje jakiekolwiek innej gry to przyjdzie brainlet i będzie #!$%@?ł o kupionej ocenie
@Dupazbita: Ale kto jeszcze normalny zwraca uwagę na to co piszą albo jakie oceny wystawiają grom dziennikarze gamingowi?
@Kozajsza: Teraz ty kłamiesz, bo grał przy nich pracownik CDPR: "A demonstration of the upcoming production of Reds, Cyberpunk 2077, which, like on E3, was entirely conducted in English. One of the team members talked, the other played"
@Thorkill: Szapoba XDDDDDDDDDDDDD
@Reepo: albo masz ludzi na nieodpowiednich stolkach, a Ci co naprawde maja pomysl i chca wlozyc cos w projekt, sa odpychani na bok