Wpis z mikrobloga

Wiecie kim jest Jason Schreier?

To taki koleś, który opisał jak to się stało że Anthem od BioWare był takim niewypałem. Teraz Jason napisał artykuł dla Bloomberga wyjaśniajacy co stało się z Cyberpunkiem 2077. Rozmawiał z 20 byłymi i obecnymi devkami, którzy pracowali nad grą.

Skrót wniosków z artykułu poniżej.

- Cały proces planowania był skopany od początku do końca, praca nad grą była jednym wielkim bałaganem

- Cedep jednocześnie robił grę i technologię (silnik) na której była oparta - developer porównał to do jazdy pociągiem, majac przed sobą ekipę która dopiero kładzie tory. Gdyby kładli je na kilka miesięcy zanim jedziesz, to byłoby w miarę okej, ale oni kładą je dosłownie pod twoimi kołami. To zrodziło mnóstwo problemów.

- Gra została zapowiedziana w 2012 i była w pre-produkcji do późnego 2016. Pod koniec 2016 Badowski kazał dokonać resetu wszystkich założeń i praktycznie cała praca poszła do kosza. Cały 2017 był tak naprawdę poświęcony na planowanie gry od zera. Doprowadziło to do wielu spięć i odejścia sporej cześci ludzi którzy pracowali nad Wiedźminem.

- Studio łatało braki kadrowe ludźmi z zagranicy, co dalej pogłębiało spory wewnętrzne. Generalnie do samego końca Cedepowi brakowało po prostu ludzi którzy by "dowieźli".

- Wśród developerów panowało mocne poczucie że firma skupia się bardziej na marketingu i zachwycaniu prasy niż na developmencie gry. Mnóstwo wysiłku szło we wszystkie materiały marketingowe i PR.

- Demo z 2018 to praktycznie w całości fejk - gra wtedy praktycznie nie istniała w jakiejkolwiek grywalnej postaci. Stąd też wiele rzeczy które znajdowały się w trailerach nie trafiły do finalnej gry - po prostu nigdy nie istniały poza trailerami.

- Gdy ogłoszono pierwotną datę premiery na kwiecień 2020 to developerzy myśleli że to żart - według ich przewidywań, nawet przy szalonym tempie pracy i crunchu gra byłaby gotowa na przełomie 2021/22.

- Iwiński w nowym "przeprosinowym" filmiku kłamie mówiąc że firma nie spodziewała się że wystąpi aż tyle bugów, zwłaszcza na starych konsolach - developerzy mówią że te problemy były zgłaszane, ale parcie na premierę było zbyt wielkie i nikt nie słuchał.

Co cóż. Link do artykułu po angielsku macie powyżej. Jak widać niektórym serio się uroiło że są jakimiś mesjaszami gemadevu i skoro zrobili jedną świetną grę to są już Rockstarem. Pokrywa się to też z moimi przypuszczeniami - Cyberpunk pewnie jeszcze pare miesięcy przed premierą był pofragmentowany i dopiero na ostatniej prostej został złożony do kupy. Jak coś nie działało to po prostu to wywalano, stąd brak AI, NPCe mówiące o rzeczach które się nie działy i cała masa innych pierdółek. Po prostu nie udało się na czas ukryć że spora część gry została wywalona do kosza żeby to w ogóle odpaliło.

Przykre.

#cdprojektred #cyberpunk2077 #gry #konsole #pcmasterrace
Kozajsza - Wiecie kim jest Jason Schreier?

To taki koleś, który opisał jak to się ...

źródło: comment_1610792934XdBo5ey9CHdAWCjtOE9Uzj.jpg

Pobierz
  • 122
  • Odpowiedz
prerenderowany filmik symulujący rozgrywkę.


@Kozajsza: Przecież to jest bzdura, to się kupy nie trzyma. Ten dziennikarz wymyśla farmazony. W 2018 r. nic niby nie mieli, a rok później zaprosili dziennikarzy na pokazy zamknięte gdzie mogli grać 16 godzin w grę. To rozumiem też był fejk że dziennikarze w 2019 mogli grać już w grę ponad 16 godzin?
  • Odpowiedz
W 2018 r. nic niby nie mieli, a rok później zaprosili dziennikarzy na pokazy zamknięte gdzie mogli grać 16 godzin w grę. To rozumiem też był fejk że dziennikarze w 2019 mogli grać już w grę ponad 16 godzin?


@Thorkill: Coś ci się daty rozjechały.

Pierwszy hands-on miał miejsce w połowie 2020.

https://www.theverge.com/21302888/cyberpunk-2077-preview-demo-hands-on-ps4-xbox-stadia-cd-projekt-red-impressions

16 godzin z grą dziennikarze mogli spędzić w listopadzie 2020, czyli miesiąc przed premierą.

Od demka E3 2018
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
Wśród developerów panowało mocne poczucie że firma skupia się bardziej na marketingu i zachwycaniu prasy niż na developmencie gry. Mnóstwo wysiłku szło we wszystkie materiały marketingowe i PR.

@Kozajsza: jeśli dobrze pamiętam z materiału arhn o wiedźminie to podobnie wyglądało już w przypadku pierwszej gry redów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Pomyliły mi się dwie rzeczy. Ale w 2019 na E3 r. były zamknięte pokazy dla dziennikarzy gdzie mogli grać już sami, nie 16 godzin ale jednak


@Thorkill: Ale kłamczuszek z ciebie.

https://me.ign.com/en/pc/162057/preview/cyberpunk-2077-thoughts-after-seeing-50-minutes-of-new-gameplay

I just got out of Cyberpunk 2077’s behind-closed-doors, hands-off demo at E3 2019


HANDS-OFF

Nikt w to nie grał w 2019 kolego, demo za zamkniętymi drzwiami było prezentacją. Nawet w artykule który linkujesz nikt nie pisze że grał.

Pamiętam
  • Odpowiedz
a najlepiej poinformowanemu dziennikarzowi w branży że tworzy fake newsy XD


@Kozajsza:Z założenia nie wierze żadnemu dziennikarzowi. Dla kilków są gotowi" podkręcić" każdy materiał.
"Rzekome fejkowe demo" które można w 90 proc. zobaczyć w grze i tu niespodzianka, w grze wygląda to lepiej niż na tym demie.
  • Odpowiedz
Ale jak dziennikarze napiszą, że CP2077 kul i super to wtedy pewnie już spoko?

@Dupazbita: wtedy tak XD i nawet IGN jest dobry ale wrzuć recenzje jakiekolwiek innej gry to przyjdzie brainlet i będzie #!$%@?ł o kupionej ocenie
  • Odpowiedz
@Thorkill: To było demo specjalnie stworzone na potrzeby targów, wystaczy pooglądać kawałek tego gameplaya i pórownać do tego co wyszło. Oczywiście grafika jest lepsza, ale tutaj ruchy kamery są perfekcyjnie płynne, są dodatkowe dialogi, których nie ma w finalnej grze. Trauma Team ma kompletnie inny voice acting( wg. mnie gorszy). Dla przykładu zobacz sobie jak wyglądało demo rainbow six siege a jak wygląda finalna gra ( ͡° ͜ʖ ͡
EnJoyyy - @Thorkill: To było demo specjalnie stworzone na potrzeby targów, wystaczy p...
  • Odpowiedz
Ale jak dziennikarze napiszą, że CP2077 kul i super to wtedy pewnie już spoko?


@Dupazbita: Ale kto jeszcze normalny zwraca uwagę na to co piszą albo jakie oceny wystawiają grom dziennikarze gamingowi?
  • Odpowiedz
Nikt w to nie grał w 2019 kolego, demo za zamkniętymi drzwiami było prezentacją


@Kozajsza: Teraz ty kłamiesz, bo grał przy nich pracownik CDPR: "A demonstration of the upcoming production of Reds, Cyberpunk 2077, which, like on E3, was entirely conducted in English. One of the team members talked, the other played"
  • Odpowiedz
masz zakazanych, ambitnych pracowników, którzy chcą stworzyć coś dobrego, ale nie wychodzi bo albo masz korpomachine nad sobą, która oczekuje zysku w danym terminie, albo management nie mierzy siły na zamiary i nie zdaje sobie sprawy że ma za mało lub za słabo wykwalifikowanych ludzi do pełnego projektu


@Reepo: albo masz ludzi na nieodpowiednich stolkach, a Ci co naprawde maja pomysl i chca wlozyc cos w projekt, sa odpychani na bok
  • Odpowiedz