Wpis z mikrobloga

@KapitanKapsel: to co jest na schemacie to ma akurat mało wspólnego z autem na obrazku i z filmikiem z yt. W tym filmiku to jest już tylko taka forma tuningu na "old school" by jedną wajchę i dwa przełączniki zastąpić trzema wajchami, bo "kurła kiedyś to było" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tu sobie można przeczytać o co biega: https://40ton.net/poczworne-potrojne-skrzynie-biegow-dwoma-drazkami-czyli-jezdzilo-sie-mackami-60-tych/
@KapitanKapsel: 100% pewnosci nie mam ale pewno chodzi o dobranie odpowiedniej mocy.
W osobowce to raczej nie ma wiekszeg znaczenia ale w takim bydlaku moze byc roznica czy jedziesz na pusto/wpolowie zaladowany/ na pelno-->pod gorke/z gorki/po rownym itp. Mysle ze tu chodzi o stosunek masy do mocy gdzie ta masa moze byc znaczaco rozna wiec wymaga innego "podejscia" do silnika.

Ale jak pisalem tez sie na tym nie znam tak sobie
@KapitanKapsel, @skizo: większości z tych biegów i tak się nie używa w normalnej jeździe, na filmikach ludzie zawsze robią małe pokazówki
ogólnie historia jest dość prosta: najpierw były skrzynie takie jakie mamy do tej pory w osobówkach (czyli góra 6 biegów), później wymyślono tzw. półbiegi do podjazdów na górki, a amerykanie poszli o krok dalej i zrobili takie cuda że są… yyy… nie wiem w sumie jak to nazwać, no
@skizo: Nie jezdze ciezarowka ale 1 od lewej wajcha to zmiana skrzyni biegow bo widac ze sa 2. srodkowa wajcha to zmiana biegow w tych skrzyniach. A ta 3 to reduktor tylko do ruszenia zestawu z miejsca. Czyli nic trudnego, godzina praktyki i mozna jechac w trase...