Wpis z mikrobloga

@hansschrodinger: skoro jedynka Ci nie podeszła, czemu zakładasz, że z dwójką będzie inaczej? To właściwie ta sama gra, tylko nowa fabuła oparta na innym module. Parę nowych mechanik, jak mythic paths, parę nowym klas itd. Zarządzanie królestwem zastąpione przez bieda wersję bitew z Heroes of Might & Magic V.
@Silvaren: obejrzałem cały dostępny gamepley i wygląda lepiej niż jedynka. Fabuła jest lepsza na pewno. Zarządzanie królestwem w jedynce mi nie podeszło. Jedynka w ogóle mnie nie zachęciła do grania.

Zarządzanie królestwem zastąpione przez bieda wersję bitew z Heroes of Might & Magic V.


Bo to robią ludzie od Homm V ;D . Na gampleju zarządzanie wygląda dobrze, podoba mi się. Przynajmniej ma się poczucie że zarządzasz armią. Jest immersja. Na
@hansschrodinger: nie zamierzam się kłucić, bo tylko Ty sam wiesz, czy coś Ci się podoba czy nie. Imo błędem jest jednak oczekiwanie od WotR gry innej niż Kingmaker, bo cały core gameplay jest ten sam, a jedynie stosują alternatywne wydłużacze rozgrywki, które psuły tempo w Kingmakerze i podobnie będzie we WotR. Zarządzanie armią i bitwy nie będą tak rozbudowane jak w Herosach. Kingmaker cierpiał przez gigantyczną skalę przy skromnym budżecie i
@Silvaren: liczę właśnie na to że core gameplay bedzie ten sam, a armia nie będzie zabierać za dużo czasu. Najbardziej liczę na fajną fabułę, i to jak na razie jest.

Jeśli chodzi o fabułe to jestem wymagający, nie przeszedłem pillars of eternity 1 i 2 bo fabuła mnie odrzuciła xD.
@hansschrodinger: odbiór fabuły to rzecz bardzo subiektywna. Mnie obie PoE porwały fabułą i lore, a np. takie DA:O uważam za mało oryginalne a Wiedźmina 3 co najwyżej poprawnego pod względem opowieści, chociaż mocny recykling powieści tam wszedł.

Kingmaker początkowo fabułą mnie nie porwał. To się z czasem zmieniło, bo wydarzenia okazywały się mocno ze sobą powiązane i miały określoną przyczynę i jedna z postaci antagonistycznych mogła przejść na dobrą stronę i
@Silvaren:

Kingmaker miał bardzo przyjemną walkę i jeden z najlepszych systemów rozwoju postaci


Tylko jak znało system, a i to nie do końca pod koniec mid-game i w end-game tak jak w 3.0 i.3.5 liczyły się głównie 2 klasy - wizard + cleric, brakowało wielu przydatnych atutów które albo wogule nie zostały ujęte przez konwersje zasad stołowych na pc albo ich nie było bo nie (szczególnie tych z nie-pazio)

Bardzo podobnie
@Smyrky: Akurat w Kingmakerze łatwo robić przepakowane postacie. Możesz zrobić nawet taką, co ma 20 różnych klas. Było tyle możliwości łączenia profesji dla bonusów, że taka Amiri startująca jako barb sadziła potem kryty po ponad 300 obrażeń na cios. Tak samo Arcane Trickster czarami dotykowymi na dystans mógł bić podobny damage. Knife Master też wymiatał. Mag był dość OP ze względu na Grease i Sirocco, bo dzięki tym dwóm czarom wszyscy
@Silvaren: Dokładnie tak było, nie tylko w crpg ale też w stołowym rpg też, co nie zmienia faktu że gra się trochę kwadratowo a Challenge Rating potworków idzie tylko w górę - tutaj 5 ma duży + bo ma lepsze skalowanie mocy = nie ma aż takich abstrakcyjnych skoków mocy i BAB)

5 jest chwilami jeszcze bardziej abstrakcyjna pod tym względem, tam dopiero przez uproszczenia systemu (brak tylu premii to tylu