Wpis z mikrobloga

#hr #excel #praca #studbaza #korposwiat co rozumienie jako podstawowa/średnia/dobra/ biegła znajomość np excela
jak w cv mam zaawansowana znajomość ms excel to do której kategorii wpisać w formularzu pracodawcy? do dobrej czy biegłej?
Potrafię korzystać z wielu zaawansowanych funkcji, tworzyć proste dashboardy w excelu i (w power bi), korzystać z power query, solvera, formatowania warunkowego, filtrowania zaawansowanego, tabel przestawnych i wiele innych.

Jeszce mnie denerwuje formularz doświadczenie zawodowe. Co w przypadku gdy jestem po studiach, posiadam rozległą wiedzę na dany temat a nie mam ,,doświadczenia zawodowego'' wpisywać brak doświadczenia czy do roku/dwóch? Jak rozmawiałem z osobami z tych branż to mogę powiedzieć, że mają o wiele mniejszą wiedzę na temat tej branży, a jakoś pracę znaleźli
  • 10
@HerbacianyLolek: wymieniłeś kilka funkcji, które znasz i określasz jako "zaawansowane". Formatowanie warunkowe, tabela przestawna czy filtrowanie zaawansowane (wbrew nazwie) raczej do tej kategorii nie należą. Pytanie podstawowe - czy te funkcje znasz, czy posługujesz się nimi biegle? To z pewnością będzie w stanie szybko ustalić osoba przeprowadzająca rekrutację.
@HerbacianyLolek:

Biegła znajomość excela to dla mnie przede wszystkich umiejętność wyciągania wniosków i obróbka danych. To jest w sumie tylko narzędzie do przetwarzania jednym danych w inne.

Niestety bardzo często podczas rekrutacji wychodzi, że osoba wpisująca wiedzę zaawansowaną, wie gdzie dana funkcja się znajduje potrafi powiedzieć jak działa, ale nie ma kompletnie pojęcia kiedy i jak jej użyć.
@brak_nicku @Ignorantum : znam te funkcje i daje sobie całkiem dobrze z nimi radę. ( kursy pmsocho i wiele innych na yt+ własna praktyka, w pracy bym sobie przypomniał w ciągu pewnie kilku dni) jakoś nie specjalnie wymieniam znajomości funkcji w CV z uwagi na to, że skupiam się dodatkowo na innych umiejętnościach branżowych. Co byś określił jako funkcje zaawansowane? (pisanie makr to już to chyba poziom mistrz wybiegające poza samego excela),
Co byś określił jako funkcje zaawansowane? (pisanie makr to już to chyba poziom mistrz wybiegające poza samego excela)


@HerbacianyLolek:
Zapewne biegłe korzystanie z PQ i power BI można do tego zaliczyć (ja akurat tych narzędzi nie znam, to nie jestem w stanie tego ocenić). Skala jest czteropunktowa i brakuje na niej "mistrz". Nawet podstawowa znajomość VBA może bardzo często ułatwić pracę, ale nie wiem, czy akurat dany pracodawca będzie tego wymagał,
1. zrobiłbym to za pomocą wykresu, w opcjach masz rysuj linę trendy i podaj równani linii, co prawda nie dokładna na 100% tak na szybko,

zadanie 2 mam chwilowe zaćmienie, ale pewnie bym dał radę jak bym sobie w chwilę przypomniał
@HerbacianyLolek: A na jakie stanowisko startujesz? Bo o ile to nie jakieś data science, BI, process automation itp to w korpoświecie nie wyjeziesz poza tabele przestawne i proste makra co najwyżej. A a propos doświadczenia zawodowego - zgodnie z prawdą wpisz brak, napisz co umiesz i jakie miałeś praktyki, projekty na studiach itp
@HerbacianyLolek:
1. Oczywiście najłatwiej wyświetlić równanie linii trendu na wykresie, ale czasem to równanie jest potrzebne do dalszych obliczeń i przepisywanie z wykresu nie jest rozwiązaniem optymalnym, zwłaszcza, że
a) współczynniki wielomianu dowolnego stopnia (również inne typy linii trendu) można wyliczyć za pomocą pojedynczej formuły (REGLINP/LINEST).
b) solver + znajomość metody najmniejszych kwadratów + metoda GRG
2. Tu też wystarczy bardzo popularna formuła - PODAJ.POZYCJĘ/MATCH + zakres warunków z pustym nagłówkiem
@milgram123: startuje na różne stanowiska w analizie danych i nie tylko, np jako pomoc księgowego, nawet asystent biura do różnych rzeczy, do banku jako doradca... , ostatnio mi się nudzi i przepisuje liczne wzory finansowe do excela, mimo, że czasem są gotowe formuły to nie każdy potrafi z nich korzystać, a z moim arkuszem to wychodzi szybciej w wielu przypadkach. @brak_nicku muszę poćwiczyć trochę różnych formuł, bo wypadają z głowy jeśli