Wpis z mikrobloga

#hr #excel #praca #studbaza #korposwiat co rozumienie jako podstawowa/średnia/dobra/ biegła znajomość np excela
jak w cv mam zaawansowana znajomość ms excel to do której kategorii wpisać w formularzu pracodawcy? do dobrej czy biegłej?
Potrafię korzystać z wielu zaawansowanych funkcji, tworzyć proste dashboardy w excelu i (w power bi), korzystać z power query, solvera, formatowania warunkowego, filtrowania zaawansowanego, tabel przestawnych i wiele innych.

Jeszce mnie denerwuje formularz doświadczenie zawodowe. Co w przypadku gdy jestem po studiach, posiadam rozległą wiedzę na dany temat a nie mam ,,doświadczenia zawodowego'' wpisywać brak doświadczenia czy do roku/dwóch? Jak rozmawiałem z osobami z tych branż to mogę powiedzieć, że mają o wiele mniejszą wiedzę na temat tej branży, a jakoś pracę znaleźli
  • 10
@HerbacianyLolek: wymieniłeś kilka funkcji, które znasz i określasz jako "zaawansowane". Formatowanie warunkowe, tabela przestawna czy filtrowanie zaawansowane (wbrew nazwie) raczej do tej kategorii nie należą. Pytanie podstawowe - czy te funkcje znasz, czy posługujesz się nimi biegle? To z pewnością będzie w stanie szybko ustalić osoba przeprowadzająca rekrutację.
@HerbacianyLolek:

Biegła znajomość excela to dla mnie przede wszystkich umiejętność wyciągania wniosków i obróbka danych. To jest w sumie tylko narzędzie do przetwarzania jednym danych w inne.

Niestety bardzo często podczas rekrutacji wychodzi, że osoba wpisująca wiedzę zaawansowaną, wie gdzie dana funkcja się znajduje potrafi powiedzieć jak działa, ale nie ma kompletnie pojęcia kiedy i jak jej użyć.